Wednesday, 9 February 2011

kalaulah airmata itu boleh jd ubat...


Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

sudah lama saya tidak menangis teresak2, (baca : tangisan yg siap ada sound effect mcm budak kecik menangis ditinggalkan ibu.)
biasanya menangis yg cuma bergenang air mata. (seperti rindukan anak semasa menunaikan ibadah haji hari tu).

tp semalam, saya menangis. ketika dlm perjalanan pulang dr kerja,dalam kereta,sorang2, saya menangis seperti anak kecil. saya cuba utk luahkan segala yg bersarang di dalam hati. segala kerisauan, kesedihan, ketakutan..

dan andainya tangisan saya itu, (dan juga airmata adik beradik saya yg lain) mampu utk menyembuhkan segala sakit ayah, saya rela utk menangis sebanyak2nya.

Ya Allah, hanya Kau Maha Penyembuh, hanya Kau Maha Mengetahui, hanya kuasaMu mengatasi kudrat kami. Bantulah ayah, kasihanilah ayah..ringankanlah penderitaan ayah..limpahkanlah kasih sayangMu pd ayah..ampunkanlah dosa-dosa ayah..tabahkan hatinya, kuatkanlah semangatnya..kami cintakannya Ya Allah...ameeenn,ameennn,ameennn..

(airmata tak berhenti berlinang...)

ayah nak tidoq dgn Man..
                                                                       tidur yg tidak lena..

Aidilfitri 2008 - saya rindukan senyuman ayah..

5 comments:

U kNoW wHo iS Me.. said...

sha pun tumpang nangis sama...meleleh air mata sha...sabar yer na..kuatkan semangat....

Nazz@Purple said...

naz faham..tabahlah..terus berdoa....dan pasrah dgn ujian Allah..

sarah sofian said...

Ameen..Na..Ameen, ameen, ameen ya Rabbal A'lameen....moga Allah meringankan bebanannya, agar penderitaannya yg kita lihat tidaklah seberat mana yg dirasainya...kabulkan doa kami Ya Allah...

shaliza said...

Amin. Semoga semuanya dipermudahkan. Sabar dan jgn putus harap dengan DIA.

Thara said...

tiqah pon turut berasa sebak baca entry kak riena kalini.. sabar banyak2 & kuatkan semangat ye kak riena. sesungguhnya Allah maha mengetahui di atas segala sesuatu..

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...