Friday, 10 December 2010

nak crita apa hari ini?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Jumaat, rehat yg panjang, jd boleh tulis blog.
terkini tentang saya, batuk yg masih tak baik2. rasanya ubat batuk dr klinik dah tak jalan. saya perlu cari alternatif lain. jd buat masa ini saya cuba kicap manis + limau nipis, madu + limau nipis dan minyak habbatus sauda'. moga2 cepat baik. dah tak larat nak batuk, susah nak tidor mlm.

aisyah nawal dah berjangkit batuk saya. kesian dia. itulah, nak berkepit sgt dgn ummi kan...dia siap dgn selsema lagi. hari ni pulak, dia kena sakit mata, kesian, makin sepet anak ummi. ayah dia yg bwk gi klinik td. ummi dah kerja hari ni. (semalam MC sbb saya tak larat, sepanjang mlm tak tidor sbb batuk + anak tak sihat).

oh ya, elmo tanya ayah saya mcm mana. Ayah dah keluar hospital, ermm rasanya selepas 3 minggu selepas saya berangkat. dr hosp sbrg jaya ke hosp bm dan akhirnya kembali ke rumah. ayah ok, cumanya tak dpt berjalan lg ekoran dr luka di kaki nya. jd kerusi roda adalah teman baik ayah skrg. thanx elmo, ingat jgk kat ayah k riena ye? :)

ingat lg, pd malam keberangkatan kami ke kompleks Bayan Lepas 18/10 dulu, kami gi jenguk ayah di CCU hosp sbrg jaya. masa tu ayah belum sedarkan diri, saya cuma berbisik pd ayah, "ayah, ina pi dulu..nanti kita jumpa lg..ayah jg diri baik2, nanti ina doakan ayah byk2.." masa tu sebak taktaulah nak ckp. ye lah, kita nak jalan jauh, tp tak boleh nak salam peluk ayah sendiri. yg boleh cuma cium di dahinya. saya berdoa tak berhenti moga saya dpt jumpa ayah lg. Alhamdulillah, Allah makbulkan doa saya.


craving for malaysia's foods tak abih2 lg. setiap hari berselera je mkn. letak lah apa sj menu, semua saya bedal. ada yg kata saya kurus skit sejak blk, tp tgk lah 2,3 minggu lg, mcmana nak kurus kalau dah hari2 lalu makan. hahaha! ni kalau panggil mkn kenduri mmg tak tolak ah. nasi minyak malaysia lg sedap dr nasi minyak arab. hehe

ok, got to go, nak jumpa Lisa jap. apa kabar lah doc tuh.

No comments:

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...