Wednesday, 29 December 2010

Finally..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

yeah, i did it again.

semalam, cuti dr kerja. selain dr satu P.Pinang putus bekalan air, saya juga ke klinik utk buat 'buku merah'.
ya, i'm 11 weeks, Aisyah Nawal bakal punya adik. Alhamdulillah.
cpt ckp tahniah. hahaha!

pregnant kali ini tidak dirancang, nak kata accident pun tak jgk. sbb ia dirancang supaya tidak berlaku. isk, mcm mana nak ckp.
senang ckp, ia adalah rezeki dr Allah. it's a gift. dan sbg hambaNya, saya terima dgn ikhlas. saya gembira. apatah lg suami. dia lg gembira (sampai hadiahkan handset baru utk saya- Nokia E72) kak long jelesss!

nak cerita panjang ni, ok let make it short n simple.

last 1st day period is 8/10/2010.
period ambil masa 6 hari. - 13/10
saya berangkat ke Bayan Lepas - 18/10 - pusingan hari ke 11
see, waktu subur adalah sewaktu di madinah.

hari sepatutnya saya period di Mekah on 4 -10 hb 11 : ia tidak berlaku.

sehingga memaksa saya utk beli UPT di farmasi di Mekah.
 and it was :

positive!!!

apa lagi nak dikata, selain syukur kpd Ilahi. walaupun kehamilan ini tidak dirancang, namun ia bukanlah suatu yg teruk kan? ya, mmg lah nawal tu kecik lg, setahun 6 bulan (sekrg) dan insyaallah, bila baby lahir nanti dia 2 tahun. tp, tak lah kecik sgt kan?

cumanya, disebabkan saya bersalin ceasarian, so itu lah yg tak best skit. tp Doc Sarah kata ok,takde masalah. saya percaya ckp kawan baik saya. moga2 tak apa2 lah. amin.

masa di mekah, alhamdulillah, saya takde alami apa2 masalah. dan saya kagum dgn kehamilan kali ini, dia kuat. serius. tak mcm masa mengandungkan nawal dulu. silap skit, maka bleeding lah ia. ya, ini semua kuasa Allah, Dia mengizinkan ini berlaku, hanya Dia yg akan pelihara kandungan ini hingga akhirnya. amin. betapa saya jalan dgn banyak, saya naik turun tangga, saya mkn mcm2, saya angkat brg berat, mcm2 lah. Buat kerja haji bukan kerja mudah. namun syukurlah, Allah beri saya dan baby kekuatan utk lalui semua ini, sehingga sekarang.

Masa kat sana Ma ckp, " dia tinggal anak sulong dia, dia bwk anak lain." hahaha! mana nak sangka. mcm saya ckp, it's a gift from Him.

Nawal kan, dia pandai sgt sebut adik dan baby, skrg bila tanya mana baby? dia akan tunjuk perut saya. how sweet she is!!

so, my due date is 15 Julai 2011, insyaallah. 
Dear friends, doakan saya dan our 2nd baby sejahtera. Amin.

kat FB pun dah announce, sbnrnya nak bgtau lambat2 skit, tp boring gila dok klinik,jd ter'bgtau' tak dirancang.




terima kasih semua..doa kalian amat dihargai.. :D

12 comments:

"myheart"-abieyazaly- said...

Tahniah kak riena...bakyah akan ikut jejak.tapi...period pon x mai lg ni!

CIK NANA said...

salam kenal...
Tahniah eh kak riena.
:p

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah seronoh=knya bakal dapat baby baru,,,tahniah k Alhamdullillah moga makin murah rezeki, kita pun nak baby baru jugak ni

elmo chemo said...

congrats kak!
nawal tak boleh nakal2 yaaaa

Nihlah Insyirah said...

tahniah riena...insyaAllah semoga semuanya dipermudahkan. Ana masa lahirkan Insyirah pun kena operate dan dapat si Nuha, lagi sebulan umur Insyirah cukup 2 tahun. lebih kurang umur Nawal bila baby rina lahir nanti.

nengok dari waktu subur rina tu, boleh tak nak kata baby no 2 ni baby boy kot, hehehe (pandai2 je ana ni). Apa pun semuanya atas ketentuan Allah. Yang penting semoga ibu dan anak sihat walafiat:)

RieNa said...

bakyah : tma ksh.. bakyah jumpa doc lah. kot2 doc bleh bg ubat hormon. jom timang baby thn dpn.hehe

cik nana : tma ksh cik nana, sudi jengah ke sini..nanti k riena ziarah cik nana ya!

mama balqish : hehe, slmt berusaha! semoga Allah murahkan rezeki kita.amin!

elmo : thanx!! ya, boleh pesan je la, tp nakalnya sama je. tp nakal dia comel! hahahaha

ana : aminnn..moga semuanya dipermudahkan Allah..riena doa sgt2 moga kali ni dpt bersalin normal.

ye ke ana??itulah, kalau dpt boy sronok juga. tp mana2 pun tak apa, asalkan selamat sehat sejahtera semuanya..amin...

M.A.M.A S.O.F.E.A said...

I'm happy for u..tahun depan kita timang anak sama2 ya..Take care dear:)

kinna said...

congrats k riena...dah agak dah..hehe

RieNa said...

pzah : insyaallah.. :) u too take care!

kinah : amacam, ada berani join kitorang? hehehe

ummi aka iem said...

tahniah riena!!! take care!

leeja said...

riena,
la, tak baca post nie dulu sblm komen kat post yg buku kehamilan tu. congratulation.
bertuah baby riena nie sbb mak dia sedang menunaikan ibadah haji semasa bawa dia. bestnya. take care.

RieNa said...

iem ; terima ksh iem!!

k liza : hehe. thanx k liza. moga anak ni jd anak soleh. amin..

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...