Semua atas izinNya jua..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

ingat lg tak kisah saya yg suspen dgn 'bulan tak mengambang' sebelum syawal hari tu?
Alhamdulillah..'bulan akhirnya mengambang' 2 hari sebelum syawal, pd kitaran hari yg ke 38.
jadi mungkin betul ckp Dr Sarah, bulan puasa maybe jd penyebab kelewatan.

saya cuma syukur. saya fikir pasti ada hikmah kenapa Allah jadikan ia begitu.

dan syawal kali ini, saya berjaya (walaupun susah menepis dugaan) melaksanakana puasa 6.
sehingga semalam, 28 syawal, baru lah saya mampu menghabiskan hari yg terakhir, hari ke 6.
(walaupun di landa cirit birit, tp saya gagahkan jua.) Dalam hati saya berdoa tanpa henti, semoga 'bulan tidak mengambang' kerana semalam adalah kitaran yg ke 29. (teruk kan? ada 30 hari, nak dptkan 6 pun sampai last minit!)

Alhamdulillah, Allah makbulkan doa saya. pd hari ke 30, bulan pun muncul. saya syukur sgt2.

bkn saja selesai puasa 6, Insya-Allah, saya harap saya dapat bersolat 40 waktu di Madinah kelak.

Allah Maha Mengetahui atas setiap kejadian. Dia buat yg terbaik utk saya. saya yakin itu. Alhamdulillah.

p/s : saya makan Paramaria, produk HPA, Alhamdulillah. kitaran ok, penyakit2 sampingan lain pun ok. saya rasa produk tu baguslah.saya harap saya lebih cergas lps ni.InsyaAllah.

Comments

Thara said…
harini hari last tiqah puasa 6! about 1 1/2 hours to go. harap2 sempat habeskan puasa 6 tahun ni, amin. :)

kak riena, nak mintak tolong doakan kesejahteraan tiqah dan family di mekah nanti ye. :)
RieNa said…
tiqah : insya-Allah.. :)

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...