Raya Part 1

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

mulanya mcm malas nak cerita pasal raya. tp mcm mana saya nak rujuk cerita saya thn dpn kalau saya tak mencoretnya tahun ini?
jadi, saya kuatkan semangat untuk buat entry raya.

sehari sebelum raya : nawal sebuk tlg tok ma buat ketupat pulut. lps tu curik2 mkn.haha!













bila org tegur dia mkn, dia sengeh2.

hari raya pertama tahun ini, mcm sebelum2nya, suami solat subuh di masjid lahar yooi, kemudian ziarah kubur arwah ayah mentua saya. selalu mcm tu. lps sarapan dan beraya dgn mak mentua,baru kami balik kg. kampung petani. hehehe mcm lah jauh sgt kan..
disebabkan saya tak dpt bersolat sunat aidilfitri thn ni (ya,bulan mengambang 2 hari sebelum raya.)jadi duduk di rumah melayan anak. makan. sementara tunggu yg lain pulang dr masjid.
lepas tu sesi bermaafan dan bergambar.


saya dan adik beradik. + si kecik yg sebukk lah sgt.

                                                   nawal yg sedondon dgn kak ili sepupunya.



nawal dan kakak maira.


inilah Ma, Kakak dan abg2 saya.

fokus pd baju, tahun ni tema baju ready made.haha!

lepas puas bergambar, rumah pertama yg WAJIB dituju ialah rumah ayah. kesian ayah mesti dah lama tunggu anak cucu tak sampai2 lg.



saya dan adik beradik saya. dgn ayah dan mak di tgh2.



ayah dan mak serta 11 org cucu. tau kenapa nawal dah tak berkain??
dia main brg di dapur mak. tumpah air rendaman cabai kering.basah abih kain dia.mujur tak kena kulit.kalau tak panaslah kulit dia. itulah,lasak sgt.


                      family kecil saya + ayah dan mak.


                                    abg2 saya dgn adik2.


                                 kakak dan adik2 perempuannya.

raya tak akan lengkap selagi tidak beraya ke rumah ayah dan mak. itu dah jd tradisi. 

saya pulang ke lahar yooi selepas solat jumaat. beraya dgn adik beradik abg aleh pulak. itulah untungnya kawen dgn org dekat. balik kg main2 je. hehehe

raya part 2 kemudian lah. kita tutup part 1 dgn gambar tuan blog dan anaknya.


raya sgt seronok sbb nawal asyik berjalan mengukur rumah. penat tp happy.



Comments

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...