tak pegi bazar ramadan tak bermakna memasak di rumah.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

" sekejap je 7 ramadhan. dan saya masih bertahan utk TIDAK ke bazar Ramadhan. Setakat inilah. :) "

Status saya di Facebook via Yahoo mengundang sangka baik beberapa teman. kata mereka saya memasak di rumah, jadinya saya tak membeli di pasar ramadhan. which is good la kan..hehehe

bersalah pulak rasanya. hehehe

sebenarnya, saya tak memasak sgt pun. saya dan suami berbuka di rumah mak mentua (sebelah rumah je kan..). lauk utama mak dah masak. jadi saya balik buat sayur buat air je kot. kdg2 ada abg aleh beli lauk kalau dia teringin.

maksud saya bazar ramadan (BR) tu yg besar2, yg org ramai, parking sesak, mcm2 jual tu. yg bila kita balik penuh brg di tgn tu. itulah maksud bazar ramadan bg saya. :)

sebenarnya saya ada jugak pegi gerai jual lauk kat UiTM ni. Ada jugak singgah kat kedai pakcik Qarie di jalan guar perahu utk beli lauk sahur. pendek kata, saya ada jgk membeli lauk. bkn masak sendiri. adei..malu nak mengaku..

cumanya. saya tak pegi BR beli bermacam2 kueh dan makanan2 sampingan lain. sampai tgn penuh plastik. sbb..ada Nawal.yg harus saya kejarkan. kalau saya singgah BR, maknanya saya lambat ambik dia, rindu lah. kalau saya bwk dia kemudian singgah, aduhai. baik tak usah. penat sihhh nak dukung @ biarkan dia berjalan. tak sesuai.

maka sbb tu saya tak pegi BR.

mungkin 1 hari nanti. mungkin saya pegi. saya tak kata saya takkan pergi. saya cuma tak berkesempatan. teringin jgk sebenarnya. tambah2 BR kat rumah ma di kg petani tu. atau lebih tepat di Parit Busuk Kubang Semang. org ramaii makkk aiii!! kaya2 rupanya rakyat Malaysia ni. hehehe

Comments

Thara said…
saya pulak pengunjung setia BR! hahaha. kalau tak dpt pi, kadang2 rasa geram pulak, tak dpt char kuey teow! bole tak? :P
RieNa said…
charkoayteow..??slurppp....sedapppp.... nak jgk lah. huhu
Anonymous said…
Genial dispatch and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.
shaliza said…
saya belum berkesempatanlagi nak bazar ramadhan...pening sekarang ni bau2 macam so baik tak payah la...kang lain pulak jadinya...teringin jugak sebenarnya..
wawa said…
kadang2 frust la beli kat bazar. sbb x sedap. Kecewa. Lain la bazar yg sll kita p. Dah tau yg mn sedap.
RieNa said…
shaliza : ehehe. untung jgk mabuk time2 ni. jimat. hahahaha. sabar, lps 3 bln nnti berselera lah.jgn merungut bdn naik pulak ye. hehe

wawa: sbb itu lah yg malas nak beli kat BR. nak beli pun tmpt yg kita dah biasa sgt.
Anonymous said…
he style has lived much longer than its Abercrombie clothing counterparts from the 1980s; it may be because of its relatively abercrombie Jeans inoffensive style or because people just love Abercrombie Pants animals, but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet Abercrombie Tees sets in a cheetah print. These are common enough that you could even go to a department store and find them, Abercrombie Shorts so you should have no problem finding cheetah printed sheets and blankets if they are what you are looking for. These can be a great accent to a more contemporary home theme Abercrombie Sweaters , though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by.

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...