Monday, 23 August 2010

kurung Nawal

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

ehh tak tak..saya bukan kurung nawal dlm bilik ke..dlm reban ayam ke..(mcm ayah ngah dia kecik2 dulu kena kurung dlm reban ayam, hahaha!)

nak cerita pasal baju kurung nawal sebenarnya.

memandangkan budak kecit itu sudah pandai berjalan, dgn rancaknya, sampai tak mau dok dlm rumah asyik nak merayap kat luar je. maka saatnya dia sudah boleh berbaju kurung pada hari raya ini. yeay!!

jumaat lps waktu lunch hour, saya ke BM ke kedai jahit ma, utk misi mencari kain baju kurung nawal dan ili. (ili nak baju kurung sama dgn nawal, tanda kasih syg tak berbelah bagi..hehe)

dapatlah kain cotton warna putih biru..banyak kain cantik2 tp dah tema biru kena lah ikut tema.

hari ahad, saya ikut ma ke kedai, dgn niat nak jahit baju anak sendiri.


tukang jahit paling pro bg saya, dah 45 tahun asyikk menjahit je..sian ma..thn depan pencen ye!

ma guntingkan, tp kain tak cukup,sian ma pening2 dia mcm mana nak bt baju cucu2nya. tp mujurlah dia pro, jd setel masalah..

taarraaaa!!! dah siap pun. bkn saya yg jahit. ma yg jahit. tinggal nak jahit mata lalat jer (kain kat leher tu kena tampung kain lain sbb tak cukup.) ma ckp kalau saya jahit lambat, dia jahit kejap je. sejam pun tak sampai dah siap 2 helai baju cucu2nya.

ok ili, tercapailah hajat awak nak baju sepasang dgn nawal. maka hari raya ni jadi anak acik dan pakcik leh ye!

tak sabar nak tgk nawal di hari raya terkedek2 berbaju kurung.

dah pesan dgn abg aleh, lps ni simpan baju kurung nawal utk di pakai pd hari raya haji pulak. sbb saya takde disini utk beraya sekali.. :)

2 comments:

shaliza said...

wahh pro nyer Ma riena...sejam je dah siap yer...

mesti comei nawal nanti...hehehe

RieNa said...

hehe. tak sabar nk tgk raya nnti.

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...