Tuesday, 8 June 2010

bertunang, berkahwin dan bersalin.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Ini cerita minggu lepas.

Bertunang.

Sepupu saya dari kelantan bakal bermenantukan org Permatang To' Bidan. Sabtu lepas saya bersama 'org tua-tua' pergi meminang anak dara yg jugak kawan sekolah Pizah, my buddy.



sepupu saya yg saya panggil kak mah sedang menyarungkan cincin kpd bakal menantu, Yatie.
gambar saya dan ma dgn bakal pengantin, wajib ada. :)
Fairus (jejaka yg bertunang), Rina (adik Fairus) dan Abg An.
yg lelakis tu dah bertunang. yg tgh tu single lg. hehehehe
Fairus, org kelantan, bertemu jodoh dgn Norhayati, org P.Pinang.
itulah yg dikatakan jodoh di tangan Allah.
Allah mengatur segala kejadian ada kebaikannya.
semoga silaturrahim ini dirahmati Allah dan berkekalan selamanya. Amin.

Berkahwin
Sepupu abg aleh, Nazir, telah bertemu jodoh akhirnya. Alhamdulillah. Semoga bahagia untuk selamanya. Amin.
                             
(saya hairan kenapa baju pengantin tak sama kaler. ke itu trend skrg?)


Nawal dgn sepupunya, kak Lia dan Kak Yon. Macam selalu, nawal extra happy bila di tempat ramai org.


Bersalin

ingat lagi tahun lepas, saya ke kenduri adik terangkat saya?

haa..Alhamdulillah, Yatie dah selamat bersalin baby girl, 30/4 hari tu. MasyaAllah, babynya sgt cute saya rasa geram mcm nak geget sbb dia cute sgt. mulut kecikk je dahi suka berkerut mcm mama dia. hehehehe


oh, baby girl ni bernama  Diyya Irdina

Nawal pun geram jgk sampai dia nak lepuk baby ni. huhuhu

ok, dah byk dah cerita. tamat di sini.

4 comments:

noorhafhizah said...

ala bakpe pija takde pengalaman satu pun lg..huuhuhuh

RieNa said...

takpe pija, sbb pija ada pengalaman lain yg org2 kat atas ni tak rasa. :)

MyzwaR said...

riena... yatie pmtg tok bidan tu sekolah mana dulu?? mcm rupa clasmate aku form 1-3 dulu... nama yatie gak... huhu.

RieNa said...

alamak, taktau pulak. nanti aku tanya. skolah DMW ka?

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...