Friday, 21 May 2010

pg = pagi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

selamat pagi!!

suatu malam, bersmses dgn abg tersayang (abg betul, bkn suami) :

abg man : bila nak p kelantan? ai dah lupa.

saya : plan nak p pg khamis mggu dpn. nak p ke tak?

abg man : p wat pe?

saya : nak p meminang utk abg an lah. lg mau tanya. ni xtau ke bt2 xtau?

abg man : kata p pg. abg an kelantan.

saya : kata p pg. abg an kelantan. - apa abg man ckp ni? x paham lah. ni tls msg sambil lena ka?

abg man : oo..sori..baca tutup mata, pg tu pagi, ingat pg tu penang. keh3..nak p la.

saya : eiii..bt pening je la..pg tu pagi, kalau penang org tulis png. haiyaa!!!

itu lah kan, kdg2 bahasa sms ni mengelirukan. sbb tu ada sesetgh org tak suka bersms, lebih baik call terus. kalau berckp di telefon tentu masalah di atas tak jd.

dan utk blog plak, kalau taip pakai bahasa sms, mmg saya jarang baca. penat!

4 comments:

Kniedaz said...

ya betul tu! hehe

Ummu afif said...

ya..ya..ya itulah sebab kakak paling tak suka sms.. lebih baik call lepas tu siap tak payah pening kepala pikir2, byk lagi benda lain nak pikir..

RieNa said...

nak bt camna, org tu yg pilih nak sms. layan je lah.

dahla kena pikir, menimbulkan rasa marah plak tu.mmg tak baik utk kesihatan.hehe

elmo chemo said...

sms mcm ni budk2 remaja terer la kak!
hhe

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...