Monday, 3 May 2010

kisah nawal hidung tersumbat

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

 (Bandar Baru Bangi - 130210)

Malam kelmarin, nawal tak dapat tidur. Hidung nawal tersumbat. ada byk hingus lah.
nawal asyik merengek-rengek.
sebabnya, nawal susah nak bernafas dgn hidung. nawal kena bernafas dgn mulut. 
tp mulut nawal ada puting, mcm mana ni?

Ummi suruh nawal lepaskan puting, biar boleh bernafas dgn mulut, kejap je sementara hingus dlm hidung nawal takde. mula-mula nawal degil. tp bila susah sgt nak hisap puting lg, nak bernafas lg, lama2 nawal lepas jugak puting.

ummi puji nawal tak hisap puting.

tp malam semalam hidung nawal dah takde hingus, dah tak tersumbat lg.
jadi nawal bleh hisap puting dgn nyaman. yeay!
ummi geleng2 je tgk nawal sengih2 dpt hisap puting.

tak pe ummi, berusahalah lg utk pisahkan nawal dgn puting kesayangan nawal ni. hehehehe


5 comments:

elmo chemo said...

nawal bape tahun kak?

Thara said...

@elmo : nawal dah 10 bulan 1 minggu 4 hari!

haha. betol tak kak riena? :D
anyways, glad to know nawal is fine now! tiqah memang cukup tak suka kalau aydein dah start kena flu. kesian derang kan. mcm susah je nak lena. kalau kita yang adult ni pon yang pandai menghembus pon kalau beringus rasa mcm rimas, ape lagi budak yang tak sampai setahun kan. sighs. anyways, about puting nawal & nawal tu.. berusaha lagi kuat! :P

RieNa said...

hehe..betul,10 markah!

elmo, nawal dah 10 bulan lbh..23/6 ni setahun lah.

tiqah : rasa susah ati tgk dia susah bernafas. tp mujur dah ok. bab puting tu, usaha belum abih kuat lg, sbb kesian nawal kecik lg.cuma waktu siang dah x bg,waktu mlm time tido je. kena try jugak pelan2.

s.c.h.u.l.t said...

bagi nawal geget bantal lah umi!! *tetiba*haha

RieNa said...

hehehe. bantal x cedap lah kak! - kata nawal.hehe

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...