Monday, 10 May 2010

:: Isnin yang err..apa-apalah ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

semalam kan, masa tidurkan Nawal dalam jam dekat2 pukul 2 ptg, saya rasa rumah ma bergoyang.
dalam 7 saat mcm tu..
saya ingat saya pening, rupanya tak. sebab kejap sangat.
oh, gempa bumi di Acheh.

teringat kejadian Tsunami masa 24/25 Disember 2004.
2 hari sebelum ahad tu, saya teringin nak bawak anak2 saudara saya mandi di Batu Feringghi.
masa tu ibu ayah diorang, dgn ma jugak, sedang menunaikan haji.
tapi hajat terpaksa dibatalkan, dgn sbb kekangan kewangan yg saya alami..

jadi, saya lepak2 lah dgn anak2 saudara di rumah. tiba2 rasa rumah bergoyang, masing2 lari keluar rumah. saya pegang tiang, kak long pun pegang tiang :

saya : ipah, nape ni? nak kiamat ke hah??
kak long : ish, kiamat hari jumaat lah acik, hari ni hari ahad.

(kak long ingat tak lg??)

tak sangka, hari tu akan berlaku tsunami yang meragut ratusan ribuan nyawa. saya terfikir, kalau lah saya bawak anak2 saudara saya mandi manda di Batu Feringghi hari tu..Ya Allah, hanya Engkau yang Maha Mengetahui..syukur di atas kekangan yang Engkau berikan padaku hari itu..

Setiap yang berlaku, pasti ada hikmah dariNya..

-----------------------------------------------------------------------------------------------

oh ya..7 mei, selamat ulang tahun perkahwinan yang ke 21 buat kakak tersayang, Yusnah Yusuf dan abg ipar, Mohd Saupi Pauzi, semoga dirahmati Allah sentiasa dan bahagia dunia dan akhirat..amin...

baru teringat lepas baca entry kak long.

er..abg pi, mana janji kat kakak kata nak buat photoshoot pakai baju pengantin?? dah 21 thn ni..takkan nak tunggu ulang tahun yang ke 30 kot..hehehehe

4 comments:

p.i.n.a.t. said...

ingt.ingt..
ingt azam ckp,"umah ni yg bgoyang ka..kepala abg yg pening?"

RieNa said...

hahaha!
betul2, acik ingat jgk.

tapi acik betul2 syukur sbb tak bwk kalian p mandi laut..

elmo chemo said...

sini kena tempias je kak.
adik sy kat medan.
de kate mse gempa smlm mcm roboh bgnan tu. mjur ta da ape2.

RieNa said...

kuat jgk gempa semalam. itulah,mujur adik awak tak apa2.

masa abg aleh blajar kat acheh dulu, tiap kali ada gempa,mesti risau yg amat.knapa adik ada sana? belajar ke?

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...