Friday, 7 May 2010

Hijrah itu pengorbanan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

ini catatan peribadi semata-mata.

1 Mei 2010 - dgn rasminya saya dan keluarga kecil (baca : saya, suami dan anak) berpindah bilik di rumah Ma. dari bilik di sebelah bilik Ma (yg saya gunakan sejak zaman gadis) ke bilik sebelah rumah Ma (bilik abg an). Setaraf dgn bilik kakak, bilik abg man dan bilik tamu. Manakala abg an berpindah ke bilik saya, bersebelahan bilik Ma.

Tujuan nya : supaya mudah abg an menjaga ma, sbb kami yang lain jarang2 ada di rumah, padan lah kalau duduk bilik sebelah rumah.

masa mula2 ma suarakan hasrat utk pindah kan bilik abg an, ma agak ragu2, ma takut saya berkecil hati. tapi saya ok je, mmg saya pun dah lama berhajat nak abg an duduk di bilik saya tu, dia pun bakal berkahwin tahun dpn, jadi senanglah bila ada isteri nanti, boleh dekat dgn ma.
bila saya bgtau abg aleh pun, dia suka sgt, sbb mungkin nak beralih angin. saya bgtau ma, selagi masih ada bilik @ tempat untuk Ina dan keluarga ina di rumah Ma, kat mana2 pun ina tak kisah.

adakalanya, kita perlu berhijrah. demi kebaikan.

sekarang ni, seronok betul bila balik rumah ma, ada bilik baru. mcm duduk hotel pulak rasanya.
hehehe.


(kak long, kamu tak leh tumpang mandi bilik achik dah, kena mintak izin ayah cik pulak..hohoho)

2 comments:

p.i.n.a.t. said...

bilik acik yg mne?
bilik sblh bilik ibu tu eh?

RieNa said...

tak.tak. sebelah ibu bilik ayah ngah. bilik acik bertentang bilik ayah ngah.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...