Monday, 3 May 2010

cuai, lengai dan ma'ngut

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

tak tahulah kenapa, 2,3 hari ni saya agak cuai.
ada handphone canggih, pegi cicirkan di jalanan.
dah dapat handphone lain, tertinggal kat rumah ma pulak semalam.
dan pagi ni, beg duit pulak tertinggal kat rumah.
sedar masa nak isi minyak pg td. mujur abg pam minyak tu baik hati, dia kasik saya isi minyak dulu, nanti dtg bg duit. (muka saya ni muka org baik2, sbb tu dia percaya.agaknya lah.hehe)

bila telefon abg aleh, dia kata nape saya ni lengai.
pg td masa singgah ambil telefon di rumah ma, ma kata saya ma'ngut.
hehe.

taktahu lah kenapa..

oh ya, anak saudara saya, Syaza, dapat tawaran belajar di UiTM cawangan Trg, diploma seni kulinari.
(kami sedang usahakan agar dia dpt ditukarkan ke p.pinang,moga2 dapatlah.jauh sgt Dungun tu.)

dan anak saudara abg aleh, Dani, dapat uitm perak, diploma perancang bandar.

alhamdulillah. seronoknya dapat masuk U.

3 comments:

kinna said...

dh ada anak..camtulah..asek ingat brg anak je, brg senri lupa..
p/s: saya ada lg 1 perkataan (tp bkn utk k rina,k..)i.e "so'ot" :)

Kniedaz said...

hehe...

RieNa said...

kinah : so'ot?? mcm biasa dgr. hehe, k riena pun mmg so'ot jgk kdg2.

kida : abg leh dtg bwk nasik dan duit, boleh dia pun lupa bwk beg duit riena jgk.huhuhuh

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...