Friday, 2 April 2010

:: SUDAH2 LAH MEROKOK TU! ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

saya rasa hampir putus asa bila bercakap tentang memujuk/merayu/memaksa orang berhenti merokok .

rasanya dah hampir semua sebab, alasan, mudarat, saya dah bgtau.
tp kesannya? hampeh!!!

bila diri sendiri tidak berkehendak, maka apa saja sokongan/desakan luar tidak memberi apa2 makna.

terkini, mengikut kajian, kemungkinan ada darah babi dlm puntung rokok.
percayalah, kalau saya bgtau depa (org2 yg merokok) ni nanti, mesti diorang akan kata ,

"alaa..baru MUNGKIN, belum sahih lg.."

diorang akan guna pelbagai sumber dan dalil utk meng'halal'kan rokok diorang.

sungguh, masa saya taip ni, saya rasa geram sangat2.

kalau awak anggap arak itu haram, dadah itu haram, babi itu haram, ayam tak disembelih itu haram, fishball yang ada campuran babi itu haram, dan banyak lg benda haram yg lain awak tak makan..

kenapa ROKOK ITU TIDAK HARAM bagi awak????

serius, saya betul2 marah sekarang. sudah2 lah jd hamba rokok. tolong...

(keratan akhbar : kredit to JMR. thanx ya!)

5 comments:

enjelinajolipit said...

pi samak mulut masing2!

sarah sofian said...

betoi...betoi...hang tau dak la ni doktor2 n saintis2 semua dok pakat2 sibuk nak cipta ubat mcm2 utk halang dapat sakit jantung n cancer...padahal kalu berhenti rokok tu insyaAllah dah bawak turun risiko penyakit2 tu dlm 50%

RieNa said...

jelina : siap kena tonyoh dgn berus dawai. lps tu kumuq dgn ayaq selut.

sarah ; ya doc, aku cuba berkempen membantu para doc. hehe

RieNa said...

jelina : siap kena tonyoh dgn berus dawai. lps tu kumuq dgn ayaq selut.

sarah ; ya doc, aku cuba berkempen membantu para doc. hehe

extreme said...

tu luaq ngara..m'sia pny lom tau lg..klu btoi mmg kna brenti la..

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...