Monday, 12 April 2010

:: akan ditinggalkan lagi ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Nawal sayang,
Nawal tarik nafas dalam2. Berat untuk ummi luahkan. Tapi ummi terpaksa jugak. Nawal ingat tak lg peristiwa nawal ditinggalkan bulan disember thn lepas? Yang ummi kena berkursus di Shah Alam tu? Sekali lagi sayang, ummi akan ke UiTM Terengganu, pada 20hb nanti, pun kerana kursus jugak..

Nawal anak ummi sayang..
Mmg berat hati ummi untuk meninggalkan nawal. Berpisah seharian kerana kerja pun ummi dah rindu-rinduan, apatah lagi 3 hari. Tanpa senyum dan gelak tawa nawal, tentu hari ummi tak seindah biasa. Walaupun kawan-kawan yang akan berpergian sekali dgn ummi nanti akan menceriakan ummi,(nawal kenal kan pakcik rizal yg mulut laser tu?  Pakcik mail yg suka buat lawak tu? Dgn aunty ida yg celotehnya menghibur hati tu? Ummi pergi dgn diorang lah.) Mmg ummi yakin yg kursus ummi nanti tak jemu, tak mcm masa di Shah alam dulu,ummi sorang2 saja. Tapi itulah, bila Nawal jauh dari ummi, tentu nanti hati ummi tak keruan.

Nawal kecintaan ummi,
Mcm selalu yang ummi pesan, biar siapa pun yang jaga nawal, nawal kena behave ok. Jaga diri. Jangan buat perangai. Jangan menangis tak bersebab. Tidor bila sampai masa, makan bila disuap, jgn nakal2 tau. Nawal kan anak ummi yang baik, yang tak byk kerenah, yang sentiasa menyenangkan hati dan mengembirakan semua org. Ummi percaya nawal dapat jaga diri sepanjang ketiadaan ummi. Tolong tgk-tgkkan ayah, ceriakan ayah bila ayah ada masalah, mcm yang selalu nawal buat tu.Selalu praktis memanjat dan melangkah, jgn malas2. Kan kita target yang nawal mesti boleh berjalan sebelum 23/6 nanti kan? Ummi doakan nawal berjaya melangkah sebelum Jun nanti. Amin.

Nawal sweetheart,
Nawal kena ingat, ini bukan kali terakhir ummi tinggalkan nawal. Nanti akan ada lg masa dan keadaan yang membuatkan kita akan berjauhan. Bukan sehari, bukan seminggu, malahan lebih dari sebulan. Ini cuma permulaan sayang..ummi harap kita sama-sama kuat untuk tempuhi keadaan ini.

Masih ada seminggu sebelum kita berjauhan. Bersedialah dari segi mental,emosi dan fizikal.
Malam nanti tidor ummi peluk nawal ya~!


Salam Sayang,
Ummi Nawal

3 comments:

Kniedaz said...

alala..cian nawwal ..xpe nawwal, cik ida akan jaga ummi baek2 kat terengganu nanti..ini semua practice sebelum ummi g lagi jauh nek kapal terbang huhu

Thara said...

oh no, poor nawal and ummi! tapi takpe kak riena, tabahkan hati. many moms have done more than this, insyaallah u can do the same! doa2 lah semoga sampai je kak riena ke rumah, nawal dah bole berjalan! :)

ps: i still cant imagine being away from aydein for more than 9 hours :(

RieNa said...

kida: praktis..praktis..lama2 biasalah..

tiqah : itulah, ramai lg mak2 lain yg tinggal anak2 lama2. kagum kan?jgn tinggal terus dah la..hehe.

cuba tiqah try tinggalkan aydein,1 mlm jadik lah. kita tgk apa jd. aydein ok je nanti mama dia yg meraung.hahahaha

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...