Tuesday, 30 March 2010

:: usaha tangga kejayaan ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

maaf lah, kalau 2,3 hari ni entry pasal nak kurus sj.
sbb benda ni mmg merisaukan saya. sgt2 dah.
sebelum ni mmg buat taktau saja. ikut hati saja mkn mcm2.
tapi..isk..sapa yg pernah atau sedang dlm keadaan mcm saya, tentu faham perasaan saya.
(kan Tiqah?)

kawan saya Mazura, bg cadangan untuk saya. katanya :

sabaq...aku dh lalui 2 thn lps apa yg hg dh lalui...mmg rs nk nangis...nk...nk...nk...mcm2 la...apa kata hg ikut plan aku ni utk 1 bln...insyaallah...

pagi : amik roti 2 kpg ja (pantang sat kuih + ns lemak + roti canai)
tghr : nasi 1 cawan ja+sayur rebus+ikan bakar(jgn amik masakan b'minyak+b'lemak+b'goreng.hg masak sniri lagi bagus)
ptg : spare buah takut lapaq

p/s: jgn tahaq perut sbb nnt hg akan makan lebih dr yg slalu mkn..
nasi amik sekali shj sehari...jgn lebih...
jgn mkn lps 7 mlm...
minum ayaq putih setiap 25kg/1 liter,so kalu berat 70kg kena minum 3 liter...no sweet drinks anymore...
amik sama soya+protein utk cntik kulit.bila berat turun kulit x mggeleber..bg cekang+halus..

gud luck!!"

terima kasih Zura! akan aku praktikkan apa hang cadangkan.

moga saya berjaya. amin.

yang lain pun boleh try jugak. mari lah kita.
:)

No comments:

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...