Tuesday, 23 March 2010

:: My Name is Khan ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...


semalam, korbankan waktu tidor jam 11 pm hingga 2 am untuk menonton filem My Name is Khan. bertemankan suami dan anak yg tidor nyenyak. Jangan tanya mana saya dpt DVD cerita ni, anggap saja saya terjumpa di tepi rumah. haha!

dulu-dulu, ada org yg panggil saya Rina Khan. tak tau lah kenapa. bunyinya mmg lah sedap. tp skrg dah jarang2, mungkin Rina Khan itu sendiri dah tak berapa popular. agaknya lah.

ok2, berbalik pada filem My Name is Khan (MNiK). Kalau sapa yg biasa ikuti filem Karan Johar, mcm Kuch Kuch Hota Hai dan Kabhi Kushi Kabhie Gham, tentu tak mahu lepas peluang utk tonton crita ni. tp kalau anda harap nak tgk Dato' Shah Rukh Khan berlakon macho, romantik dan kacak, oh, i'm sorry. SRK tak mcm tu dlm filem ni.

mula-mula tgk saya rasa tak best, sbb saya tak sanggup tgk SRK jd cacat dlm filem ni. dia alami penyakit Autism, tp bijak. dia buat kepala senget2, jalan senget2, ckp gagap. aduhai..abihla hero saya dah tak macho. tapi bila lama2 tgk, saya tak mampu kelip mata sikit pun. jalan cerita yg menarik, lakonan yg mantap, arahan Karan Johar kali ni di luar jangkaan.

saya tak reti nak cerita sinopsis filem tu di sini. Kalian google lah sendiri. ok-ok, saya tolong search kan. nahhh :

http://en.wikipedia.org/wiki/My_Name_Is_Khan

and lastly, "my nama is Khan, and i'm not a terrorist."

:)

2 comments:

enjelinajolipit said...

bole pnjam dvd?? uhuhuuuuuuuuk!!!

RieNa said...

meh amik kat opis akak meh.

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...