Wednesday, 10 March 2010

:: maka tak payah lah ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

semalam masa bermain2 dgn nawal, dia tunjuk skil memanjat ayahnya.

mula2 dia berdiri dgn lutut.
dia gapai dgn tgn.
dia angkat sebelah kaki.
kemudian sebelah lg.
cewah! anak ummi dah boleh berdiri wpun goyang2!
ummi dah abih pikir pikir pikir pikir.
tak jd belikan nawal walker ataupun exersaucer.
kita belajar secara alami ok. (alami = semulajadi.)
rumah kita pun tak semak dgn benda2 tuh.

mulai hari ni, ayah tak dapat bermain2 dgn nawal mcm selalu.
ayah dah takde pekerja.
pakcik fahrul tu dah selamat kembali ke kg halamannya.
ayah sedih amat.ummi pun.
jd ayah kena jg kedai sorg2, dr siang sampai mlm.
kesian ayah. kesian kita jgk.
jd kita kena jg diri dan jg masing2.
ummi jg nawal dan nawal jg ummi ok.

macamana lah agaknya mlm2 kita tanpa ayah...
jomlah kita balik rumah tok ma mlm ni.
huhuhu..

9 comments:

enjelinajolipit said...

menggigil2 tak kaki dia lepas dah bole gerak 1 tapak?? hahahahha! taniah nawwal! nati aunti belanja kasut croc 1. 1 je tau! bukan sepasang

RieNa said...

dia baru blajar berdiri, xleh jln lagi. mmg ketaq2 lah.

ala,napa 1 saja?knapa?knapa?- kata nawal sambil tgn pukul2 dinding.

Kniedaz said...

hehe..xpela blaja alami pun alami lah..janji selamat...balik je umah tok ma..kalau tak dok la dgn tok yg sebelah umah tu..hehe

RieNa said...

tok sblh umah takde time magrib sampai dkt2 kul 10 kang. sdgkan time magrib sampai isyak tu time tu lah kritikal skit klu nawal berdua je dgn ummi.makanya ummi xleh buat apa2 hatta ke tandas sekalipun.

tak apalh. nawal kata dia nk tido awal hari ni. lps azan magrib terus tido.hehehe

Thara said...
This comment has been removed by the author.
Thara said...

yeay! congratulations nawal! bole gang dgn aydein lah. aydein pon baru start nak pandai memanjat! asal pegang je tangan sape2, misti teros nak berdiri! :P

uish tak dpt nya bygkan mlm2 tanpa imam di rumah :( haa ape kata bwk nawal memain dgn aydein di rumah sunway KL? pintu terbuka luassss utk anda berdua :D

RieNa said...

jauhhhhhhnyaaaa sunway KL!!
knapa bkn sunway sbrg jaya??? hahahaha

tp nawal x pandai merangkak lg..takkan nk terus berjln kot...

Thara said...

kak riena, aydein pon tak merangkak lagi. dok ngesot nyulur mcm tu je. tapi tiqah rasa, babies kita mmg tak merangkak kot? pasal nampak gaya derang ni mcm teros nak berjalan je ni.

ps : mmg ada babies yang tak merangkak, tapi teros berdiri, dan berjalan!

nawal dah bole dudok stable? tiqah teringin juge nak tgk aydein merangkak. psl baby merangkak comellll! tapi nampak gaya mcm takkkk je. kalau ye pon mcm lambat lagi je! berat pungkoq lah awang tu!

RieNa said...

nawal dah duduk, tp dia x mau duduk sgt sbb sebuk nak bekerja.dia dah boleh angkat punggung angkat bdn mcm merangkak tu,cumanya tak bergerak ke dpn, bila bergerak skit terus menyulur balik. geram je tgk.

tak apalah, biar lambat asal selamat. :)

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...