Wednesday, 10 March 2010

:: kenapa saya berblogging? ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

saya mengenal dunia blog ni lbh kurang 10 tahun dah.
masa saya mula2 masuk UKM. saya pun tak ingat mcm mana boleh terjebak dlm dunia ni.

blog saya yg pertama dr upsaid.com. lps tu upsaid mintak duit kalau nk buat blog dgn dia. cis.mmg tak guna.
kemudian saya berpindah ke blogdrive. http://adzrina.blogdrive.com. lama jugak saya kat situ.tp lama2 rasa mcm susah nk update,setting dia memeningkan.
kemudian saya berkenalan dgn Mr. Friendster. kat situ ada tmpat nak berblogging. http://adzrina.blogs.friendster.com/dalam_hati_ada_cinta.
lantas kat situ jd tempat saya mencurah rasa.berapa tahun ntah saya kat situ.
ntah kenapa2 tiba2 saya rasa nak kembali ke blogdrive. sempat update beberapa bulan, saya jumpa tuan rumah baru.

http://www.blogspot.com.

setelah saya tgk kebahagiaan org2 yg menetap kat blogspot, saya pun akhirnya berblogging kat sini. dan sehinggalah hari ini. dah hampir 2 tahun saya disini.

+ - x / = 10 thn jugak saya menulis blog. lama wehh!!

dan menjawab soalan knapa saya berblogging?

:: saya suka menulis diari sebenarnya. dari zaman sekolah2 lg. entah apa yg saya merepek dlm diari tu, saya pun tak paham. tp saya suka. jd blog ni mcm diari lbh kurang.bezanya, ia diari yg terbuka.

:: blog tempat saya meluah rasa,meluah pendapat. takda sapa bleh marah apa yg saya repekkan disini, sbb ini rumah saya. jd suka hati saya apa saya nak merapu, asalkan saya tahu batas. setiap benda ada limitnya.kan?

:: blog umpama buku sejarah. bila saya bercerita ttg sesuatu kejadian, saya boleh merujuknya kembali bila saya perlu. cthnya, kejadian saya keguguran dulu. bila melihat Nawal hari ini, saya rasa pengalaman keguguran dulu adalah kejadian yg manis. yg selalu kita kata, setiap yg berlaku ada hikmahnya.

:: saya menulis blog bukan untuk diminati, bukan utk dpt duit byk (kalau ada alhamdulillah.)kalau saya dpt kawan dr menulis blog, alhamdulillah, saya happy. sbb tu saya tak kisah kalau org nak follow saya, atau nak link saya, silakan. saya tak paksa dan saya tak halang. saya pun follow blog yg saya suka, dan link kan blog yg saya mmg akan baca. bukan just letak bubuh je sekadar nak jaga hati sesiapa.

itu je rasanya. cuma 1, saya harap blogspot ni tak mintak sewa tapak mcm upsaid dulu. kalau tak,kena cari rumah lain pulak.

dan kenapa pilih nama blog adzrina?

hehe, saja suka2. sbb saya suka nama abg an saya, adzhan. jd terasa nak nama glemer mcm dia. so, jadi lah adzrina. takde apa2 pun sebenarnya.

sekian, itu lah ceritanya.

4 comments:

enjelinajolipit said...

gua berblog untuk mencari nafkah. bole stetmen macam tu?? hahahahha!

saya gila glemer macam pasa sanda. yey!!!

RieNa said...

mcm berblog utk mencari sesuap nasik lah ye?? isk isk. tak payahla.

minat pasa sanda ke? heh!

Thara said...

tiqah baru lepas baca balik entry keguguran kak riena. i cant imagine mcm mana kak riena rasa masa tu. tambah pulak dgn process u had to go thru lepastu.. sighs. kak riena mmg tabah!

and i can just imagine what nawal meant to u! lepas episode tu, misti nawal is priceless (haruslah!) to u kan. mesti kehadiran nawal lebeh lebeh dihargai! :)

RieNa said...

yeah. pengalaman tu mmg sgt2 berharga. cumanya kalau suruh ulang lg, rasa mcm tak nak dah.( i mean pengalaman miscarriage tu lah.)

anyway, k riena kuat masa tu berkat sokongan keluarga dan kwn2, esp ur sister. wpun dia gelong tp she's my bestest friend. :)

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...