Sunday, 28 March 2010

:: ikut ayah ::



Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

semalam, hari sabtu. Nawal dan ummi ikut ayah buat kerja. ummi ckp dah lama tak pegi jalan2 dgn ayah. kalau nak jalan2 dgn ayah kena ikut ayah buat kerja, baru lah dpt jalan2 dgn ayah.
nawal tak kisah, bkn nawal kena bwk kereta kan. hehehe
kami keluar rumah pukul 10.30 pg. nawal dah ngantuk, naik kereta terus tido. mula2 ayah pegi jumpa kawan dia, bg duit utk kawan dia bank - in untuk e-reload. so dah jimat masa ayah utk 1 hal.

kemudian ayah pegi Megamall Pinang, ayah beli brg spare part hand phone utk ayah repair handphone nanti. kat situ byk betul barang2 handphone, nawal geram je nak tarik semua benda,mujur ummi tahan nawal. seronok jugak datang sini, tp ummi ckp lain kali nawal tak boleh ikut dah, sbb banyak bau colok yg org cina bakar tu, ada bau rokok lg. ummi kata tak selamat utk nawal. (tapi nawal nampak ummi je asyik tutup hidung.hehe)
kemudian kami ke Chai Leng Park, ayah nak beli handphone baru yang Mak Lang Wani pesan. wah mak lang wani ni, lepas beli pakcik RUSHdi, mak lang sambar nokia E71 plak ye. takpe mak lang, kita penat2 kerja, biar lah kita nak beli apa pun kan?
selesai semua dah jam 1.30 tgh hari.. nawal dah lapar. mujur ummi beli bubur nasi MsD kat Nawal. balik rumah terus nawal tido sampai mak lang wani dtg umah nawal ambik henset baru dia.

ayah plak, lps tingglkan ummi dan nawal, ayah kena ke Kepala Batas pulak, beli kad top up. macam tu lah hari2. tu kira ayah tak pegi bagan lg, ambik henset yg dibaiki oleh pakcik Din. kalau tak mesti nawal lg penat. kesain ayah, ulang alik hari2 mcm tu naik motor. patutlah ayah makin hitam.kena dok kedai sorang2 pulak. balik rumah penat. kesian ayah..

ayah kerja baik-baik ya. we love you so much.

nawal dah banyakkkk gigi~!!!!

(eeiiii..gerammnyaaaa aku tgk budak nih sengih2..geget kang!!- kata ummi)

2 comments:

Ummu afif said...

Nawal...cak ... aaa

p.i.n.a.t. said...

eishhh...kak long nk geget dulu nawal neh~

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...