Thursday, 18 February 2010

:: bila Nawal demam.. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

kesian nawal, hari ni masuk hari ke 3 dia demam.
minum susu tak lalu. mkn nestum tak abis.
tidor tak lena.
senyum pun ala-ala saja.

dan malam2 nak tidor atas riba sambil dipeluk2.
kalau letak atas tilam maka menangislah dia.
jadi ummi terpaksa tidor sambil meriba dia.
tak apalah. demi kamu anak.

pak lang dia ckp,"takpala dia demam skit,tak lah buaih sgt. dok diam skit."

tapi saya tak suka dia dok diam2. saya tak suka dia hanya diam merenung tv.
saya senang hati tgk dia lasak, menyulur ke sana ke mari, capai apa yg dia nak.
saya rela penat mengejar dia dr susah hati bila dia demam.

hmm..doakan Nawal cepat sembuh.amin.

(Nawal dalam kereta masa saya drive dr BBB ke BM. terlena sambil genggam roti. dari time ni lah dia start demam.)

4 comments:

Hasni said...

riena, bg ubat demam tu ikut time tak??? biasanya kalau dah 3 hari demam doktor akan bg antibiotic. demam virus la tu.bawak nawal gi klinik ambik antibiotik la. kesian nawal tu.Yang penting kena bg ubat ikut masa yg ditetapkan.kalau dia susah nak makan ubat...bg je yg ikut bontot.ubat yg masuk ikut bontot ni lagi cepat berkesan.

RieNa said...

ubat dah bg,nawal baru jumpa doc pg semalam.so baru 2 hari lah. kalau sabtu ni x baik jugak,then bwk jumpa doc lg. doc kata panas dia x tinggi sgt,so x bg ikut bontot.bg ubat makan je.

tp tu lah, tiap kali nk suap ubat,mcm berperang. kesian nak paksa dia tp paksa jgk lah.

Thara said...

ala kesiannye nawal.. tiqah nak offer advice pon tak berapa nak pandai, pasal aydein jarang2 skali demam. paling teruk die kene flu tu dulu lah. but anyhow, get well soon, dear nawal!

Rahayu Niza said...

moga cepat sembuh nawal..auntie ayu pun masih batuk2 lagi huhu..

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...