Wednesday, 20 January 2010

:: Tentang dia ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

dah berakhir dah episod pening2,runsing2,risau2, malas nak pikir dah. serah pada Allah semuanya. semoga ada episod akhir yg membahagiakan.amin.

weekend lepas, dok kemas2 almari buku, terjumpalah gambar2 en suami nih.



ini masa dia kena bentangkan tesis dia. saya ada tanya,dia bentang dlm bahasa apa? "bahasa indonlah.tesis tu pun tulis dlm bahasa indon." mak aii..patutlah bahasa melayu berterabur.


masa ni plak dia diinterview oleh penilai2 dia (pensyarah2) tentang tesis dia. masa ni berpeluh lah dia menjawab.

tahniah! setelah 6 thn merantau di negara org, akhirnya penghijrahan dia berbaloi. Ijazah Sarjana Muda Syariah menjadi miliknya.



bergambar dgn kawan2, dia di kiri sekali.





amik gambar kat kedai, saya rasa inilah kali terakhir dia bergaya kemas. lepas tu kembali ke imej asal : selamba selekeh melanus and kelabus. (sorry abg, termengata!)
mcm mana pun abg, na sayang abg lah~! (kena bodek, sbb abg aleh dah mula baca blog saya.huhuhu. part paling dia suka kalau bercerita psl anak dia lah.)
ramai yg bertanya,knapa abg aleh tak kerja sesuai dgn kelulusannya? cth : ustaz. ntahlah. dia tak nak. puas dipujuk. dia kata bukan jiwanya. dia suka berniaga. dan itulah yg dia buat dr dulu sampai skrg. walaupun dilanda onak dan duri, itulah jalan yg dia pilih.
sbg isteri, saya akur dgn kehendaknya.


4 comments:

MyzwaR said...

keja apapun x pa... asalkan minat & bersungguh2... apapun klw dpt ilmu tu disebarkan sedikit sebanyak pun ok gak... dpt manfaat pd org lain.. bnyk pahala woo... selain drpd dpt bertambah ilmu kita...

sesekali terfikir, nape la aku x amik kos pngajian agama dulu... hmm..

Kniedaz said...

hehehe..xpela dia xkemas mcm org len n tak keje mcm org lain...janji kerja yg dia buat kena ngan jiwa dia dan membawa rezeki yg halal buat anak n isteri...

(kena komen best sket bg hati dia berbunga2..mesti dia baca komen nanti..hahahaha)

RieNa said...

iyalah muhd, pasaipa hang tak jd ustaz hah??


takpe k ida,kalau abg aleh tak baca pun komen nih, nanti riena bgtau dia.hehe

refah00 said...

Tahniah

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...