Wednesday, 6 January 2010

:: rabu yg happy ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

hari ni hari rabu.
ya ya, tak bgtau pun org tau lah.
hari ni happy sebenarnya. pg2 dah keluar rumah, wpun hari ni kerja shift petang.

bwk nawal ke kg petani, utk melepaskan rindu Tok Ma dan Ayah Cik nya. lepak2 rumah Ma sampai pukul 8, pegi pejabat pos keluarkan dividen yang tak seberapa tu, hantar nawal ke rumah mak lang nya dan terus menuju ke bengkel kereta.

(tgk lah gaya nawal masa dia tido dlm kereta td,on the way nak gi umah mak lang. siap angkat kaki atas palang carseat dia tuh.bila saya angkat letak bwh,dia naikkan balik kaki tuh.isk isk..anak ummi nih..)


kenapa tak suruh suami je yg buat semua tu?

1. sbb dia tak tahu saya dpt duit dividen.(haip,sapa bgtau abg aleh siap dia!)

2. sbb saya nak surprise kan dia dgn tukarkan ekzosnya yg bising pung pung pung tu.nak bg tak berbunyi langsung pakai ekzos buluh..hahaha!

3. sbb saya nak menghabiskan masa dgn bonda tersayang pagi nih. dgn suami tersayang dah spent time together last nite.aci lah kan..

Ma dah bgtau mekanik tu apa masalah kereta saya. saya bajet mungkin habis dlm 200+ je.ye lah,tukar ekzos je kan..rupa-rupanya ada lg masalah lain.'Tulang anjing"dah rosak teruk,kena tukar baru,70 seketul,dah jd 140.ekzos plak amik yg original punya kena 220.jumlah semuanya rm390. alamakk..lari bajet ai..sekali dgn tukar minyak hitam bla bla bla..

kereta dah dinaikkan ke langit eh ke atas.


nampak tak ekzos lubang besaq gedabak tu...abg aleh buh ekzos besar tu masa dia bujang dulu,konon macho lah..dah ada anak padan muka bini dia paksa suruh tukar.bisinglah..hohoho...


isy isy isy..kereta sapalah yg calar balar ni...kesian tgk..(abg aleh langgar tiang bwh rumah mak.lama dah sebelum kawen lg.)

lepas setel semua dalam 2 jam, saya pun ke opis dgn rasa hepi tak terhingga. kereta dah tak bising pong pong pong, senyap je, bwk kereta pun rasa smooth je lps tukar 'tulang anjing' tuh.
lega rasanya walaupun duit abiss...

takpa, biar duit abis asalkan ada kepuasan.

hari ni balik lambat, pukul 10 baru abis kerja. tak suka betul kena berpisah lama2 dgn anak.

2 comments:

Hasni said...

bnyknye duit asb+duit dividen...hehehehe

RieNa said...

takdelah..sikit2 je..cukup2 utk repair kete tu..huhuhu

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...