Wednesday, 27 January 2010

:: entry takda tajuk, hanya luahan hati.::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

hari ni bangun pagi mcm biasa. sebelum subuh. (pukul 6 pun sebelum subuh,kan subuh lewat skit skrg?)

buat air & goreng nugget utk suami. keluar rumah jam 7.05 am. lewat skiit dr biasa. terus ke rumah ma. tok ma sudah rindukan cucu kecilnya. sampai rumah ma terus masuk dapur buat nasik goreng. aik, apsal tak pegi kerja terus ni?? oh, hari ni saya kerja petang.masuk pukul 1.

selesai goreng nasik. tolong ma jemur baju, sapu sampah. mandikan cik nawal. aik,napa nawal berak skit saja? tak keluar abih lah ummi, nanti2 lah pulak. kata nawal.(ok,itu tipu saja.) sementara sudahkan bakul baju yg terakhir, tunggu ma bersiap, cik nawal tgh main2 dgn ayahngah nya. tiba2 ayahngah bwk nawal yg sudah berbogel bahagian bawahnya.

"aik,pasaipa ni?"
- anak hang beraklah.patutlah ayahngah dukung bau busuk saja.
"pastu ayahngah basuhla?"
- ya lah. awat, tak percaya ka? org anak 4 laa~~!!

iyalah ummi,kan nawal bgtau td,nanti2 lah nawal berak. saja nawal nak berak atas dukung ayahngah.. - kata nawal pula. (mmg sah-sah tipu.)


ok,kul 10 semua dah siap,jom keluar rumah, bwk ma dan nawal ke tmn guar perahu, tgk baby baru. ingat lagi tak cerita saya tentang ini : sayu hati. haa, siti dah pun selamat bersalin 7 hari lepas. alhamdulillah. Allah gantikan apa yg telah dia hilang. sgt comel dan bulat Adam Huzaimi. mujur tak kena lepuk dgn kakak nawal td.

pukul 11. hantar nawal ke rumah mak langnya. terus ke BM hantar ma pulak. pegi bank bayar segala hutang piutang, biar tak cukup makan pakai asalkan hutang bayar ok. tp insya-allah, tak pernah lg tak cukup makan kalau bayar hutang. :) makan tgh hari dgn ma, ma belanja. terima kasih bunda.

selesai semua urusan jam 1245. terus ke uitm. masuk kaunter. bekerja dgn gembira.

tp..penatlah..................

sekian, itu cerita saya hari ini. terima kaseh.

2 comments:

Kniedaz said...

Aha...keje ptg pun kena bangun awal mcm keje pagi & penatnya lebih dari keje pg..boringla keje petang nih..huhu

RieNa said...

huhuhu..mujur ada yg memahami...

sat lg balik sure tidor mati punyalah. nasib abg aleh la kalau riena tak buka pintu lg hari ni.hahaha

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...