Monday, 28 December 2009

:: lama Nawal tak bercerita. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

minggu lps ummi tinggal nawal tau. mula2 mmg nawal sedih, dgn demam, batuk selsema kahak semua ada. sebelum ummi tinggalkan nawal, ummi dgn ayah bwk nawal gi klinik dulu.


masa ni nawal lasak, tak nak duduk diam. abih semua org dlm klinik nawal tegur dan sengih2. nawal dpt kwn baru tiap kali nawal pegi mana2 sbb nawal ni peramah dan suka sengih.

nawal dpt ubat 3 botol..alaa..kena mkn ubat lg..tak best lah. tak sedap tau!

3 hari nawal dirumah mak njang, seronok! nawal ada jgk teringat kat ummi, tp nawal tau ummi pegi kerja, bkn saja-saja ummi nak tinggal nawal. hari2 ummi telefon dan berckp dgn nawal. dan nawal akan terpinga2 mencari suara ummi dlm telefon, rasa mcm nak masuk dlm telefon ayah utk carik ummi.

hari rabu malam, ayah bwk nawal pegi ambik ummi. masa dlm kereta nawal mengantuk sgt, ayah ckp tidurlah dulu nanti ummi sampai nawal bangunlah.

lepas tu nawal terlelap sehinggalah nawal terdengar suara ummi bg salam dan terasa ummi cium dahi dan pipi nawal. bila nawal buka mata je nawal nampak ummi senyum. yeay! ummi dah balik! nawal seronok sgt, hulur tgn kat ummi mintak ummi peluk. nawal rindu sgt kat ummi.

hari khamis 24/12, ummi tak pegi kerja. ummi dah siap ambik cuti utk main dgn nawal. mmg seronok. nawal tlg ummi kemas beg sbb esoknya nawal nak pegi kelantan.yeay!

malamnya ayah plak yg berguling2 dgn nawal, ayah sedih sbb nawal nak tinggal ayah. ayah tak ikut nawal dan ummi pegi kelantan. ayah sibuk. (mcm ni lah anak seorg businessman..tetiba..hehe)

Jumaat.25/12 : nawal bertolak ke Kota Bharu dgn tok ma, ummi dan ayah cik naik kereta tokma. nawal duduk dlm car seat sbb ummi letih nak riba nawal yg lasak. lagipun nawal lebih selesa tidor dlm carseat berbanding tidor atas ribaan.

pak lang dan ayahngah sekeluarga pun konvoi sekali dgn nawal jgk. seronok blk kg ramai2 mcm ni. gambar bwh ni masa kami berhenti rehat di banjaran titiwangsa. walaupun dah pukul 11 tp cuaca kat situ sejukkk...

yg lain semua makan nasik, nawal je mkn biskut. takpelalah,biskut pun biskutlah..asalkan nawal dpt mkn jgk..

ummi nawal yg bulat..hehe

dan ini tok ma nawal yg comell..sejukkkk..nmpak tak kabus2 kat blkg tu?

kami sampai di kota bharu pukul 6, sebelum tu nawal pegi Tumpat kg ayah long dulu.

hmm..ada lg crita ni..tp nanti nawal sambung dlm entry lain ya!

No comments:

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...