Monday, 23 November 2009

:: ummi dan anaknya yang takut masuk rumah sbb gelap ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Jumaat lepas ummi tak pegi kerja, ummi dok rumah jaga Nawal yg dilanda seme-seme.
Jangkit dgn kakak maira lah, dia kena seme-seme dulu, jd ummi kena kuarantin nawal,nawal takleh dok umah Mak Lang utk sementara waktu.

Lps Jumaat ummi bwk Nawal balik rumah TokMa kejap.
Lps maghrib kami balik rumah Tok Yam balik.
rumah gelap, ayah belum balik lg.
ummi takut nak bwk masuk nawal dlm rumah.
jd nawal dgn ummi main2 dlm kereta dulu sementara tunggu ayah sampai.


mula-mula aktiviti amik gambar dgn ummi. nawal tak pernah senyum kalau amik gambar. heran ummi.




lepas tu ummi ajar Nawal pegang stereng. Nawal pun buat konon terer lah kan. takpe ummi, skrg ummi bwk nawal dulu, besar esok biar Nawal plak bwk ummi ya!

ce ce ce cewah! nak berdiri plak. mcm lah kuat sgt!


tak sempat nak bwk kereta lama-lama sebab ayah dah balik. lepas ayah masuk rumah buka lampu semua, ummi dan nawal masuk rumah. ummi kata nanti ummi ajar nawal pegang stereng lg. tp bila ummi tak drive lah. hihihi..

No comments:

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...