Wednesday, 25 November 2009

:: selamat berkorban ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

raya haji ni, nak skip buat rendang boleh tak?
bkn malas, tp kurang rajin.hihi

tapi ma ckp kesian kat menantunye, dah isteri jauh, tak dpt pulak makan rendang.

tak apalah, nanti saya buli kak long. suruh dia buatkan rendang utk ayahnya.

esok tak cuti, kerja lagi..cuti tak byk minggu dpn nak cuti lg bwk Nawal gi klinik.

jadual utk Raya nanti :

mlm raya : kat rumah ma kot, buat rendang. tgh mlm blk tido Lahar Yooi sbb suami nak solat subuh pg raya di Masjid Lahar Yooi.

pagi raya - Jumaat : solat sunat di kubang semang, beraya di rumah ma,kemudian ke rumah ayah.

ptg raya : usai suami solat jumaat,bertolak ke Sik rumah kakak ipar. dia buat kenduri korban.

mlm : tidor @ lahar yooi.

2nd raya (sabtu) - di rumah ma sepanjang hari kot. abg ipar berkorban di Kubang Ulu, berkenduri di situ.

3rd day raya (ahad) - di lahar yooi semula. kakak ipar nak berpindah dr pongsu 1000 ke tasek gelugor. gi la tolong apa yg patut. walaupun sbnrnya menyibukkan diri dgn cik nawal kecik je.

4th day raya (isnin) - back to work.

sekian, laporan dr saya utk tv9. ecececece...

1 comment:

leeja said...

Cute nye nawal.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...