Monday, 19 October 2009

:: saya tak suka hari isnin sbb saya kena kerja shift petang ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

baca tajuk sj dah tau isi keseluruhan entry nih.

dah termaktub mengikut perjanjian bersama antara saya dan 3 org lg jejaka di bahagian saya nih.

saya keja ptg hari isnin.
Fendi hari selasa.
Firdaus aka Ubie hari rabu.
dan Azlan sbg senior ambik 2 hari : khamis dan jumaat.

kerja shift petang bermaksud masuk kerja jam 1 pm dan balik jam 10 mlm.
dan akan menjaga kaunter sepenuhnya dr jam 1 tuh.
lenguh aaarr!!

kalau hari lain byk masa di meja sendiri. so kerjanya agak variety skit. nak hilangkan lenguh dan boring pun mudah.
dok kat kaunter ni payahlah skit. students ramai tak putus2.
takpa2, kerja punya pasal saya tak kisah sgt.

tp bab kena blk malam tu..
saya tak tahan rindu...
bkn kat laki ai lah~!
rindu kat baby i..

sian dia kena dok dgn mak lang dan tokma.
mujur Nawal jenis berdikari..dia tau ummi dia takde, pandai dia tidor sendiri tanpa nenen.
kasihan..T_T

biasa jam 9.58 pm saya dah terpacak dpn mesin palm print.(mesin punch card versi moden,org tak pakai kad org pakai tapak tgn)
masuk je jam 10.01pm saya terus challo~!!
pecut kereta laju2 kerana terbayang wajah nawal yg senyum malu2 bila org usik dia.
sampai umah ma biasa jam 10.18pm.
baca dulu apa2 ayat yg patut sblm masuk rumah bg mengelakkan Nawal tetiba menangis tanpa sebab.(setakat ni baru 2x nawal nangis tanpa sbb.sapa ntah dok main2 dgn dia.)

masuk umah tgk nawal tidor lena.
merenung nawal lebih kurang 15min sblm ma paksa suh gi mandi dan solat isyak.
selesai menguruskan diri, angkat nawal masuk blk dan berbual dgnnya wpun dia tidor tp saya tahu dia dgr saya ckp.
letak kepala baca doa dan terlena...

itu adalah bayangan saya utk kejadian mlm nanti. dan biasanya begitu.

(saya tak tau apa yg saya tulis saya taip2 terus tertulis entry di atas.percayalah.)

4 comments:

Zaki N Ilyia said...

masuk ptg la syokk feeling mcm xkeja ja...

RieNa said...

lg byk keja laaaaaaa.....

MyzwaR said...

dan lg tulis entry kat blog... kira x busy la tu... hehehe.. :D

RieNa said...

hahaha taip laju2 sementara kaunter kosong.

bila mlm org kurang blehla buat kerja lain.

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...