Wednesday, 28 October 2009

:: Mood Sedih ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

dalam mood sedih.
td baca Metro. seorang ibu dihukum penjara 10 tahun kerana membunuh bayinya yg berusia 10 bulan kerana tak tahan mendengar tangisan bayinya yg kelaparan.

susu dah abis. bg baby minum teh je. baby still nangis sbb lapar.

kesiannya!!! lantas terus ingat Nawal.

lagi, baru lepas berbual dgn seorg teman. bayinya lahir tak cukup bulan.baru 29 minggu.
skrg dlm ICU hospital takleh balik lg sbb kecik sgt.kena tunggu cukup berat baru boleh balik.
kesian bila baby yg 1.6kg kena pakai wayar berselirat.
kesian jgk pd umminya yg rindu nak peluk cium anak dan susui anak yg dlm inkubator.

kesian.

dan sedih amat.

3 comments:

kinna said...

sy pon sebak gak bc kisah ibu tu..kbtln kwn sy yg bela ibu tu..pttnyer tok hakim amek consideration ttg keadaan hidup dia yg bersuamikan penagih dan kesempitan idup dia..
apa2pon pttnyer dia kena lebey sbr,kan..

RieNa said...

ye lah, wpun dugaan hidup dia berat,jgnlah sampai membunuh anak.kasihan anak yg tak berdosa. baik dia bunuh laki dia.

tp, apa2pun,sgt simpati kat dia.

Miss D said...

salam,
kesempitan hidup yang dilalui mungkin mengatasi ingatannya terhadap Allah yang sedang mengujinya...dek kerana itu, Iblis mula merasuk...ermm...adik xberani nak komen...kesian ad...nk mrh pn ad...semoga adik & akak tidak 'terlanjur' dalam perbuatan mahupun bicara walau besar dugaan / ujian dr Nya...

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...