Thursday, 15 October 2009

:: Hidup tanpa Masalah bukanlah hidup namanya ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

kalau kita rasa kita ni punya masalah yg berat sgt tak tertanggung rasanya..
percayalah..
ada org lain yg punya masalah yg lebih berat dr kita...

saya berkata begitu sebagai peringatan utk saya sendiri..
ye lah, kita ni kdg2 bila ada mslh skit je, mulalah rasa tension, padahal masalah kita tu sbnrnya takde mende pun kalau nak dibandingkan dgn masalah yg dialami org lain.

pagi ni mengalir air mata bila baca emel seorang teman.
selalunya dia akan jd bahu utk saya meluah rasa..bila saya ada sesuatu utk berkongsi..
tak kira perkara gembira atau duka..dialah teman yg selalu jd yg pertama utk tahu segalanya..
dan dia biasanya akan buat saya senyum tatkala saya berduka..

dan ketika ini..teman saya itu sedang bergelut dgn kehidupan dia skrg..
di kiri, kanan, dpn dan blkgnya penuh dgn ujian2 yg.. isk..kalau saya di tempatnya..
rasa nak hempuk kepala ke dinding..biar berderai..biar takyah tempuh semua ujian2 tu..

tp itulah..Allah pilih dia utk terima semua ujian2 tu..
sbb Allah Maha Mengetahui, apa yg baik di sebalik ujian2 trsebut.
saya rasa teman saya itu punya kekuatan luar biasa berbanding sahabat2 yg lain..
ya lah, lain manusia, lain dugaan yg diberi oleh-Nya.

saat ini..saya rasa benar2 mahu terbang ke KL, selain rindukan kakak dan anak2 sedara saya di Bangi..
saya juga ingin ke HUKM memeluk sahabat saya itu dan berkongsi bahu dgnnya..

Tiqah,
take care of ur sister yah??
how beruntung u sbb ada kakak mcm dia..

4 comments:

viruspadu said...

ye betul, lain orang lain dugaan dia kannnn

harap member tu ok2 yer

"untuk mencari rakan yang baik, jadilah rakan yang baik"

Thara said...
This comment has been removed by the author.
Thara said...

tiqah tak habes baca entry kak riena ni, tiqah dah dpt rasa kak riena dok cerita psl ayun. i know, ayun is such an amazing sister. shes under a lot of pressure now. dgn boss dia lagi. dgn u-know-who lagi. sighs. sian ayun.. :(

RieNa said...

vp,
a'ah. betul. nak ada kwn yg baik utk kita, kita kena jd kwn yg baik utk org jgk.


tiqah.
moga kakak kamu terus kuat dan tabah.

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...