Friday, 2 October 2009

:: apa hal nih?? ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

inilah jdnya bila tak puasa.. perut asyik lapar sj.
td dah mkn nasik lemak. ni pun rasa nak mkn lg.
tp kalau puasa boleh je bertahan.
itulah hikmahnya berpuasa.

hari ni cuti jap berpuasa,sambung minggu dpn plak. hari ni ada jamuan hari raya library.

saya mengesan sesuatu pd saya lps bersalin nih.
saya takleh mkn benda2 berangin skit. automatic perut saya rasa memulas.
mkn skiiittt pun tak boleh.
mkn petai 2 biji pun dah senak perut.
mkn pulut pun. termasuklah ketupat dan lemang.
mkn kuah kacang pun sakit perut.
apatah lg kalau termakan nangka ke, pucuk paku ke..mmg kena lah. berguling2 mlm karang takleh buat apa.

tu pun kira saya masih berpantang byk benda. mcm laksa,mee dan lain2.

knapa jd mcm ni ya??
adakah sbb saya tak bertungku di perut masa berpantang dulu ?? ( saya bersalin operate, jd mmg ngeri lah nak bertungku di perut, karang jahitan terbuka balik sapa nk jwb??eii..ngeri..ngeri...)

mcm mana nak mengatasi masalah ni???

rasa menderita nak tanggung dah.pantang silap mkn je terus sakit perut.

minum air tak masak pun sakit perut!!! dah mcm nawal plak..asyik kembung saja..

huhuhu..tolong..

2 comments:

HZA said...

ish...pelik la...apakah jenis penyakit tu.....tak pernah lak aku sakit perut mcm tu...naper ekkkk???

RieNa said...

masuk angin kuar asap..huhuhu

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...