Friday, 30 October 2009

:: bangi best lah ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Nawal dah ada kat Bangi.
ummi ckp dulu kat sini tempat ummi belajar,ummi main2, byk pengalaman ummi kat sini.
nawal pun suka dok sini.

tapi..nawal rindu kat ayah lah..
(ummi yg suruh ckp ni..hehehe.sbnrnya ummi yang rindu kat ayah.)

nanti update lg. Nawal nak main dgn abg cik dan kak ili.

Wednesday, 28 October 2009

:: Mood Sedih ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

dalam mood sedih.
td baca Metro. seorang ibu dihukum penjara 10 tahun kerana membunuh bayinya yg berusia 10 bulan kerana tak tahan mendengar tangisan bayinya yg kelaparan.

susu dah abis. bg baby minum teh je. baby still nangis sbb lapar.

kesiannya!!! lantas terus ingat Nawal.

lagi, baru lepas berbual dgn seorg teman. bayinya lahir tak cukup bulan.baru 29 minggu.
skrg dlm ICU hospital takleh balik lg sbb kecik sgt.kena tunggu cukup berat baru boleh balik.
kesian bila baby yg 1.6kg kena pakai wayar berselirat.
kesian jgk pd umminya yg rindu nak peluk cium anak dan susui anak yg dlm inkubator.

kesian.

dan sedih amat.

Tuesday, 27 October 2009

:: Good Nite.. ::. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...



biasanya, dalam jam 7.30 - 8 mlm, Nawal dah kurang feel nak main2 lagi.
Nawal dah nak tidur.
mengantuklah.
lepas Nawal dah kenyang, mata dah kuyu, ummi letak nawal atas tilam dan bacakan doa.
tepuk2 skit..then..nawal dah lelap...

mcm tu lah setiap malam.

:: takde org yg akan jilat ludahnya ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

maka berkatalah si A kpd seseorang,

"aku yakin yg Salleh akan balik kat aku.dia takkan ke mana tanpa aku!!!"

helloo!!! hang ingat hang sapa??? awat rezeki atas dunia ni hang ka yg dok tabuq bg kat org?
takdak hang kami cukup makan cukup pakai jugak lah! anak kami tak pernah lapaq pun!
pegi m*%^&*%$#!

(tak gamak nak maki hamun org. ma tak pernah ajar mcm tu.)

terus lenyap perasaan nak ziarah baby depa. kita bukan jenis bila ludah nak jilat balik.

Ya Allah, lindungi kami Ya Allah..berkatilah hidup kami...rahmatilah kami Ya Allah...Amin Ya Rabbal √Ālaminn...

Monday, 26 October 2009

:: syg anak dr bini wooo.. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

masa bercinta dulu, takde lak nak usaha buat 3G kat henpon dia dan saya.
apatah lg masa bertunang.

skrg nih, usaha bg ada 3G kat tepon saya dan dia.
sbbnya..
sbbnya Nawal punya pasal.

sbb nak sembang dgn Nawal this friday n saturday, maka sanggup susah payah bg kitorang dpt buat video call sesama.
nak sembang dgn anak.
hurfh~!! syg anak dr bini.

(saya, Nawal dan Ma akan ke Bangi this friday nite,dgn bas, dan abg aleh akan menyusul pd hari ahad, dgn kereta.maka dia akan berjauhan dgn anak isteri for 2 days. 2 hari je pun. alah, kalau saya pun, sama jgk lah. syg anak dr laki.heh~!)

Sunday, 25 October 2009

:: Selamat hari Lahir, My Everdearest Sis.. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Dia 17 tahun bila saya lahir dulu..
lepas tu dia masuk asrama penuh, saya jarang2 sekali bertemu dgnnya.
sesekali dia pulang, dia juga pulang bersama beberapa org kawan-kawannya.
tapi saya perasan sesuatu, perhatian dan kasih syg dia pada saya terlalu banyak.
sehinggakan saya kerap bertanya pada ma,

"Ma, mana kakak yg gelap2 tu, bila dia nak mai rumah kita lagi ma? ina suka kat dia.dia sayang ina."
heh, saya masih kecil ketika itu.

bila dia sudah bekerja sbg guru, dia kembali menetap bersama kami.
dia buatkan saya flashcard utk ajar saya membaca. ditampalnya flashcard itu di setiap pelusuk rumah. sehingga saya boleh nampak dan baca setiap benda kerana ada labelnya. ada perkataan "televisyen" di tv, ada perkataan "almari" pd almari baju, ada perkataan "telefon" pd telefon rumah dan semua-semua lah. jd saya pandai membaca pada usia 4 tahun. 4 tahun ok!!

ya, itu salah satu dr jasa dia pd saya.

sehingga usia saya sekarang, kalau nak disenaraikan segala jasa baktinya pada saya, tentu tak terhitung. dia adalah segalanya untuk saya. selain ma, dia adalan insan yg sgt saya hormati.
tanpanya, hidup saya tak bermakna.

selamat hari lahir, kakak..

Semoga Allah sentiasa melindungi kakak sekeluarga, beri kesihatan yang baik, beri kekuatan jiwa dan ketenangan hidup. Semoga anak-anak kakak akan membahagiakan hidup kakak, dunia dan akhirat..amin..


Semakin ina menulis, semakin berkaca pulak mata ni.better i stop skrg.



(we'll going to Bangi this Thursday nite..Nawal tak sabar sgt nak jumpa Ibu!)

Friday, 23 October 2009

:: Allah itu ada utk kita bergantung ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

utk menulis hal ini, banyak kali saya pikir baik buruknya.
tulis tak tulis tak tulis tak.
blog saya ni jarang sekali bercerita perihal sedih atau buruk org lain (kalau buruk sendiri banyaklah.)

hmm..sebagai pengajaran,apa salahnya kan?? lagipun saya tak sebut nama sebenar pun. harapnya takde org yg kenal lah lps baca nih.

ada beberapa org yg bertanyakan pd saya.
"kenapa tak nampak/jumpa Leh dah di kedai Koskam tu?"
saya telan liur dulu sebelum nak jwb.
dan biasanya saya jwb,
"Abg Leh ada di kedai Padang Serai la nih.dah takdak di koskam.."

Selama setahun Abg Aleh mengusahakan kedai henset di Tmn Koskam tu. segala usaha dan keringat dia tumpahkan utk pastikan kedai tu dapat tarik ramai pelanggan dan menghasilkan untuk yg byk. Dia korbankan byk masa dgn isteri dan keluarga demi kedai tu. sungguh, selama setahun, payah sgt dia nak amik cuti utk berehat.

Dia mulakan perniagaan tu dgn bantuan modal dr seorang kawannya yg dia gelar 'sahabat'. dan setiap bulan dia bayar balik pinjaman modal 'sahabatnya' tu, takpalah,kita namakan dia sebagai A (bkn nama sebenar.haha). setiap bulan tanpa culas ok. biar kami tak mewah,tak boleh berbelanja lebih, asalkan hutang org berbayar. dan akhirnya, bln Jun 2009, hutangnya SELESAI. Kagum saya atas kesungguhan abg aleh utk bayar balik modal A, utk pastikan yg kedai tu akan jd milik abg aleh sepenuhnya,mengikut perjanjian asal.

dan ketika kami gembira dan bersyukur dgn kelahiran Aisya Nawal, tak sangka, yg A akan mula buat perangai. seolah2 yg abg aleh masih ada lg share yg belum langsai, dan abg aleh perlu kerja keras lg utk bayar balik modal,sedangkan semuanya dah selesai.

dan lagi, abg aleh mula mengesan yg A ada khianatinya dr belakang. yg dia tak sangka seseorang yg dia percaya sbg 'sahabat' sanggup buat dia begitu.

dan bermula Julai 09, abg aleh mula mengundur diri. dia tak nak lg terlibat dgn kedai tu walaupun kedai tu berjaya atas usahanya (dgn izin Allah jua..). dia sanggup beralah asalkan hal ni tidak berterusan dan memburukkan mana-mana pihak. saya sampai saat ni, rasa mcm tak boleh pandang atau sebut nama A, rasa mendidih, tergamak dia aniaya suami saya @ kawan dia sendiri!!

tp abg aleh tak mcm tu, saya taktaulah mcm mana dalam hati dia. tp dia anggap itu semua dugaan dlm perniagaan. nak berjaya mesti ada ujian. bkn senang nak senang. dan Allah ada utk kami bergantung, Dia Maha Mengetahui apa yg terbaik buat hambaNya. ketika Nawal tidor lena di mlm hari, kami berdua muhasabah diri apa yg terjadi.

entah kenapa A berubah begitu. dgr2 cerita, dia byk dipengaruhi oleh isterinya dan keluarga isteri. kalau benarlah begitu, apa guna dia menjadi seorang lelaki yg bergelar suami..

dan abg aleh mulakan perniagaan baru, atas namanya sendiri, di Padang Serai. dia beli kedai ini dr seorang kawan yg tak mampu utk menguruskannya lagi. saya harap sgt dan berdoa moga kawan yg ini tak mcm kawan yg itu.

selama 4 bln ni, alhamdulillah, bisnes abg aleh berkembang baik. Moga Allah murahkan rezeki kami sekeluarga.amin...

baru2 ni, isteri A dah melahirkan baby girl. saya rasa nakkk sgt gi ziarah baby dia.bg saya, biarlah org buat x elok kat kita, tp kita jgn sekali2 buat tak elok kat org.bila saya ajak abg aleh, dia senyum je. takde jawapan..kalian rasa,patutkah kami ziarah diorang??

dan buat abg aleh,

teruskan usaha abg..na dan nawal sentiasa di samping abg, sbg kekuatan abg..

setiap yg Allah takdirkan utk kita, tentu ada hikmah di sebaliknya..susah2 kita, ada lagi org yg lebih susah dr kita...

i luv u always..amin..insya-Allah...



:: hari yg ceriaa~!! ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...



semalam saya cuti. bawak nawal check-up 4 bln di klinik. bkn kena cucuk pun, gi timBulleted Listbang je. bkn abg aleh takleh bwk sendiri, atau mintak tlg ma, tp sengaja nak bercuti main dgn Nawal.

Perkembangan Aisya Nawal di usia 4 bln :

:: beratnya dah 5 kg.alhamdulillah. wpun baby lain sebaya dia dah 7,8,9 kg dah. Nurse ckp graf BMI dia x cantik.emm..nak buat mcm mana ye..?takpalah,asalkan Nawal sihat.

:: panjang Nawal 61cm. yg ni mmglah,tgk ummi dia lah kan...

:: dah pandai meniarap dan berguling balik.alhamdulillah..

:: wuii..kalau dia gelak terkekeh2,riuh rendah jadinya. tp jarang sgt dia gelak kekeh2, hanya org tertentu sj yg boleh buat dia gelak camtu. saya pun kdg2 je berjaya buat dia gelak sakan. biasa dia senyum2 comel saja.

:: nawal sgt berminat dgn budak2 umor 7 thn ke bawah. kalau di agah oleh kanak2 nih, dia gelak tak hengat.

:: tak boleh duduk sorg tak nmpk sapa2 dekat dgn dia, dia akan merengek manja. cukuplah kalau Humaira yg 2 thn tu dok sebelah dia, dia dah ok dah. cukup utk dia rasa tak berseorangan.

ok, takat tu je kot update pasal Nawal.

-------------------------------------------------------------------------------------

ptg kemarin jgk, saya gi dating dgn abg aleh tgk crita Papadom. Nawal tinggal jap kat maklang selama 3 jam setgh. hehe. sekali sekala nawal kasi can aarr~!

best crita Papadom nih.


saya tanya abg aleh,"kalau ditakdirkan na takdak esok, abg bleh jaga anak kita?"

dia diam, dia cuma renung saya dalam2. saya nmpk mata dia berkaca.

Monday, 19 October 2009

:: sama tak serupa ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...



apa persamaan antara Nawal (kanan) dgn Rayyan (kiri) ??

(Rayyan, anak opismate yg berusia 40 hari,sabtu lps.)

:: saya tak suka hari isnin sbb saya kena kerja shift petang ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

baca tajuk sj dah tau isi keseluruhan entry nih.

dah termaktub mengikut perjanjian bersama antara saya dan 3 org lg jejaka di bahagian saya nih.

saya keja ptg hari isnin.
Fendi hari selasa.
Firdaus aka Ubie hari rabu.
dan Azlan sbg senior ambik 2 hari : khamis dan jumaat.

kerja shift petang bermaksud masuk kerja jam 1 pm dan balik jam 10 mlm.
dan akan menjaga kaunter sepenuhnya dr jam 1 tuh.
lenguh aaarr!!

kalau hari lain byk masa di meja sendiri. so kerjanya agak variety skit. nak hilangkan lenguh dan boring pun mudah.
dok kat kaunter ni payahlah skit. students ramai tak putus2.
takpa2, kerja punya pasal saya tak kisah sgt.

tp bab kena blk malam tu..
saya tak tahan rindu...
bkn kat laki ai lah~!
rindu kat baby i..

sian dia kena dok dgn mak lang dan tokma.
mujur Nawal jenis berdikari..dia tau ummi dia takde, pandai dia tidor sendiri tanpa nenen.
kasihan..T_T

biasa jam 9.58 pm saya dah terpacak dpn mesin palm print.(mesin punch card versi moden,org tak pakai kad org pakai tapak tgn)
masuk je jam 10.01pm saya terus challo~!!
pecut kereta laju2 kerana terbayang wajah nawal yg senyum malu2 bila org usik dia.
sampai umah ma biasa jam 10.18pm.
baca dulu apa2 ayat yg patut sblm masuk rumah bg mengelakkan Nawal tetiba menangis tanpa sebab.(setakat ni baru 2x nawal nangis tanpa sbb.sapa ntah dok main2 dgn dia.)

masuk umah tgk nawal tidor lena.
merenung nawal lebih kurang 15min sblm ma paksa suh gi mandi dan solat isyak.
selesai menguruskan diri, angkat nawal masuk blk dan berbual dgnnya wpun dia tidor tp saya tahu dia dgr saya ckp.
letak kepala baca doa dan terlena...

itu adalah bayangan saya utk kejadian mlm nanti. dan biasanya begitu.

(saya tak tau apa yg saya tulis saya taip2 terus tertulis entry di atas.percayalah.)

Friday, 16 October 2009

:: kepingin nih ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

ai nak tgk papadom. sapa nak tlg jaga anak ai weekend nih??????

huhuhuhu..

:: Pic Nawal utk menambah derita k long. haha ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...


k long.

sabaq tau tunggu Nawal p sana.
mmg Nawal nak p sgt2 dah.
tp nanti ibu berangkat Nawal nak p lagi.
berapa kali nak p.
nanti k long boring tgk Nawal pulak. hehehe.
lagipun ummi kata tak larat beli tiket bas byk2 kali.hohoho.
Nawal dah pandai meniarap tau. pastu nangis sbb penat.

k long jgn pening2kan kepala dgn benda yg tak patut2 tau.
k long belajarla betul2, nanti Nawal nk jd pandai mcm k long.
nak berjaya mcm k long.
mcm mana k long ikut cth ummi nawal dulu,
mcm tu lah nanti nawal nak jd kan k long cth utk nawal.
(walaupun Nawal sbnrnya nak jd mcm ibu kak long lah.)

oklah.
nanti nawal tulis lagi. hari ni nawal p rumah mak lang dgn tokma,sbb ummi terbangun lambat.
jd ummi hantar nawal kat rumah tok ma sj.

jg diri.

daa~!!

-by Aisya Nawal.

Thursday, 15 October 2009

:: Hidup tanpa Masalah bukanlah hidup namanya ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

kalau kita rasa kita ni punya masalah yg berat sgt tak tertanggung rasanya..
percayalah..
ada org lain yg punya masalah yg lebih berat dr kita...

saya berkata begitu sebagai peringatan utk saya sendiri..
ye lah, kita ni kdg2 bila ada mslh skit je, mulalah rasa tension, padahal masalah kita tu sbnrnya takde mende pun kalau nak dibandingkan dgn masalah yg dialami org lain.

pagi ni mengalir air mata bila baca emel seorang teman.
selalunya dia akan jd bahu utk saya meluah rasa..bila saya ada sesuatu utk berkongsi..
tak kira perkara gembira atau duka..dialah teman yg selalu jd yg pertama utk tahu segalanya..
dan dia biasanya akan buat saya senyum tatkala saya berduka..

dan ketika ini..teman saya itu sedang bergelut dgn kehidupan dia skrg..
di kiri, kanan, dpn dan blkgnya penuh dgn ujian2 yg.. isk..kalau saya di tempatnya..
rasa nak hempuk kepala ke dinding..biar berderai..biar takyah tempuh semua ujian2 tu..

tp itulah..Allah pilih dia utk terima semua ujian2 tu..
sbb Allah Maha Mengetahui, apa yg baik di sebalik ujian2 trsebut.
saya rasa teman saya itu punya kekuatan luar biasa berbanding sahabat2 yg lain..
ya lah, lain manusia, lain dugaan yg diberi oleh-Nya.

saat ini..saya rasa benar2 mahu terbang ke KL, selain rindukan kakak dan anak2 sedara saya di Bangi..
saya juga ingin ke HUKM memeluk sahabat saya itu dan berkongsi bahu dgnnya..

Tiqah,
take care of ur sister yah??
how beruntung u sbb ada kakak mcm dia..

Wednesday, 14 October 2009

:: rebung yg dah jadi buluh ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

susahnya 'melentur' orang yang dah jadi 'buluh' nih.

tapi, kalau pakai pepatah ' belakang parang kalau diasah lagikan tajam', sesuai ke untuk org-yg-dah-jd-buluh- ni???

sekian.

Tuesday, 13 October 2009

:: Quote for today ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...


Quote for the day :

ADAKALA KEJAHATAN BERLAKU BUKAN KERANA ADA NIAT..TAPI KERANA ADA KESEMPATAN...

(terjumpa ayat nih dlm emel lama, sapa ntah kata. tp ada benarnya..)

Monday, 12 October 2009

:: and again, gambar Nawal tak abis2. ::






Nawal gelak terkekeh-kekeh bila bersembang dgn Maryam yg baru berusia 4 tahun. gila terer Maryam tu sembang dgn Nawal. pakai bahasa apa ntah.

(lupa nak snap gambar Maryam. takpa,next time bila ke rumah Ayah lagi. )

:: terharu nih ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

selama 2 thn lbh ni, saya adalah pembaca Blog Pn Pink ni yg setia.

sejak saya jumpa fotopagesnya yg menceritakan tentang kehilangan anak sulongnya.

saya menangis masa pertama kali membaca coretan en laloque dan viruspadu tentang perasaan mereka ketika menghadapi saat2 sukar ketika itu.


dan kini, mereka terus melangkah menghadapi hidup dgn tabah..


dan skrg, saya dah mcm ketagih baca blog vp. hari2 musti baca.

dan kebetulan, anak beliau yg ke 3 lahir seminggu sblm Nawal.

kira byk benda boleh dikongsi bersama.


jumaat lepas, sj je antar emel kat vp @ zaimah , tunjuk gambar Nawal yg sama posing dgn Annur.

tak sangka yg vp nak taruk dlm blog.

terharu rasanya..

inilah gambarnya, tak caya bleh tgk sini.

Wednesday, 7 October 2009

:: aku rindu padamu... ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

dah lama kita tak ketemu..

eh..kita jumpa hari tu..tp aku jeling dikau..dikau..ntah, aku tak pasti kau pandang aku ke tak.

aku sungguh2 rindu padamu..
dah 3 bulan lebih aku tak menikmati dirimu..
aku rinduuuu~!!!
laksa..aku tak sabar menanti 23/6/2010, supaya aku boleh kembali menelanmu..huhuhuhuhu~!!
(luahan hati seorg HANTU LAKSA yg terpaksa berpantang setahun dr makan laksa.huhuhu)

Tuesday, 6 October 2009

:: Tidak seperti dulu.. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Dulu,
mereka sebut saja nak kemana..
saya dgn pantas akan membawa mereka ke sana..
tanpa perlu pikir apa-apa..

Dulu,
mereka sebut saja nak makan apa..
saya akan cuba masakkan atau membelanja mereka..
asalkan mereka kenyang dgn usaha saya..

Dulu,
bila saya rindu,
atau bila mereka perlu,
saya akan melalui perjalanan 5 jam,
tanpa pikir panjang, utk menemui mereka..

tapi sekarang..
banyak hal yg membataskan antara saya dan mereka..
saya tidak lagi seperti dulu..
di kiri, kanan, depan dan belakang saya..
masih banyak tanggungjawab yg perlu saya lunaskan..

jauh di sudut hati...
saya masih mahu menjadi seperti dulu..
walaupun saya tahu saya tak mampu...
tapi dengan upaya saya yg tak seberapa..
saya sangat sangat sangat mahu menjadi seperti dulu..

saya masih seorang Achik, yg sgt sayangkan anak2 saudaranya..
walaupun setelah bergelar isteri, ibu dan menantu...

(saya harap sgt yg mereka faham..)



(pic tahun lepas, 25/05/08, achik dan abg cik.)

Monday, 5 October 2009

:: jari yg sedap ::


ermmm..nyummy..sedaplah jari ni..


slurrpp..kita try jari kanan plak..nyum..nyum..sedappp....

ni kalau masuk 2-2 tgn pun ok jgk ni..cepat mkn..sebelum ummi nampak..

dan tiba-tiba... " hah,nawal?? buat apa tu?? makan tangan ya???"

hehehe..Ummi dah nampak..lps ni ummi mesti tarik2 tgn Nawal tak bg mkn dah.

Friday, 2 October 2009

:: Sejadah duduk ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

gemparrr!!!

gempar sekejap kat kwsn opis nih bila 1 kejadian aneh telah berlaku di salah sebuah rumah di Taman Hj mohd Amin kat ptg pauh ni.

saya pun suruh si Fendy ni p amik gambaq.

dan ini hasilnya.




cerita di sebalik kejadian spt yg diceritakan oleh sahabat saya, Sany yg tinggal berdekatan rumah tuan sejadah.

sepasang suami isteri baru berpindah ke rumah tersebut,secara peribadi tuan rumah ni nampak baik. dia sedang berselisih pendapat dgn isterinya tentang arah kiblat sebelum dia mintak isterinya lipat dulu sejadah sementara dia nak ke bilik air dan berwudhuk.

bila dia kembali dia tgk sejadah dah berkeadaan mcm tu. bila dia tanya knapa isterinya sepak sejadah mcm tu? isterinya menafikan dan bila diteliti sejadah tu rupa seperti seorg prempaun sedang duduk tahiyat.



mcm mana..apa pendapat kalian????

:: apa hal nih?? ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

inilah jdnya bila tak puasa.. perut asyik lapar sj.
td dah mkn nasik lemak. ni pun rasa nak mkn lg.
tp kalau puasa boleh je bertahan.
itulah hikmahnya berpuasa.

hari ni cuti jap berpuasa,sambung minggu dpn plak. hari ni ada jamuan hari raya library.

saya mengesan sesuatu pd saya lps bersalin nih.
saya takleh mkn benda2 berangin skit. automatic perut saya rasa memulas.
mkn skiiittt pun tak boleh.
mkn petai 2 biji pun dah senak perut.
mkn pulut pun. termasuklah ketupat dan lemang.
mkn kuah kacang pun sakit perut.
apatah lg kalau termakan nangka ke, pucuk paku ke..mmg kena lah. berguling2 mlm karang takleh buat apa.

tu pun kira saya masih berpantang byk benda. mcm laksa,mee dan lain2.

knapa jd mcm ni ya??
adakah sbb saya tak bertungku di perut masa berpantang dulu ?? ( saya bersalin operate, jd mmg ngeri lah nak bertungku di perut, karang jahitan terbuka balik sapa nk jwb??eii..ngeri..ngeri...)

mcm mana nak mengatasi masalah ni???

rasa menderita nak tanggung dah.pantang silap mkn je terus sakit perut.

minum air tak masak pun sakit perut!!! dah mcm nawal plak..asyik kembung saja..

huhuhu..tolong..

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...