Friday, 4 September 2009

:: kagum..kagum ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

bila saya baca blog ibu2 yg bekerjaya menyusukan bayi mereka spenuhnya, saya rasa kagum amat.

sungguh saya kagum.

hanya semangat yg kuat shj yg mampu menjadikan mereka seperti itu.

dan saya??? adeii..malu rasanya.

bkn tak sayang anak dgn beri dia susu formula, tp ntahla..mungkin semangat dan kemahuan saya utk menyusukan anak sepenuhnya tidak sekuat mereka.

kemampuan dr segi rohani,emosi dan fizikal perlu mantap utk laksanakan tanggungjwb ni.

saya : masih tidak culas utk menyusukan anak selepas pulang dr kerja dan hari cuti.

2 comments:

sarah said...

kuat kan semangat Riena,InsyaAllah boleh.Sarah bila malas2 nak pam mesti tgk pic Uwais terus kuat semangat nak pam susu untuk Uwais.Alhamdulillah dah dpt sijil baru dlm BF,6 months fully BF.sekarang dalam usaha nak dapat Diploma for next 6month.InsyaAllah by 2 years bleh dpt master BF.Semangat kena kuat Riena.kalu ada masalah apa2 pasal BF bleh gak rujuk Sarah wlpun xbyk sgt yg boleh bantu.

RieNa said...

alang2 menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.

kalau tak alang2,jgn seluk pekasam.

ntahapa2 ja ckp nih.

tahniah sarah,teruskan usaha anda.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...