Friday, 19 June 2009

:: mcm tau-tau ja.. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

ptg semalam, abg aleh jemput saya pulang dr kerja.

saya : kita nak p mana bang??
abg aleh : ayg ada nk p mana2 ka?
saya : jom p carefour dulu, ayg nak tgk breast pump, nanti lepas bersalin kalau ayg mintak abg mai beli, abg dah tau nak carik tang mana.
abg aleh : ok, tp jom mkn laksa dulu. rasa teringin pulak.
saya : (aikk..dia baca blog aku ka hari ni..??) OK!!!! (sambil sengih2 seperti biasa)

hehehe...jd semalam mkn laksa..yg sedap kat ptg pauh tu..wpun gerai kecik koman je tepi jln tu,tp laksa dia sedap dgn kuah yg pekat dan otak udang yg best..ok cukup,nanti Muhammad marah..hik hik hik..

Puan Daun ada berpesan supaya sediakan breast pump awal2,kalau boleh sebelum bersalin,mudah nak praktikkan waktu dlm pantang nanti. betul katanya. tp saya terpikir, kalau saya beli awal2, nanti kalau saya ada masalah dlm menyusukan anak, jd membazir plak. mmg saya bercita2 nak menyusukan anak dgn susu sendiri, tp dugaan Tuhan kita tak tahu mcm mana..

it's ok kalau saya tangguhkan dulu, nanti lps bersalin,kalau semuanya lancar,saya boleh menyusu anak dgn baik, saya akan mintak abg aleh belikan. no problem at all.
moga2 saya dapat menyusu anak dgn baik nanti..amin...

rasa kelakar bila tgk muka abg aleh bila dibelek2nya breast pump tu.
"ini utk apa yang?"

mujurlah beliau mempunyai isteri yg penyabar dan sudi menerangkan dgn pjg lebar sehinggalah beliau boleh berkata "ooooo.." dgn panjang lebar jgk.

(sapa tahu breast pump jenama Pureen yg guna bateri tu, harganya berapa? sbb kalau yg manual tu dlm RM50 di carrefour.yg bateri punya takde.apalahh..)
** update!
dah tau dah,harganya RM120.90 kat kedai barangan bayi depan pintu masuk dlm carrefour sbrg jaya.abg aleh akan dptkannya soon.

4 comments:

p.i.n.a.t. said...

bkn ibu ade ke mende alah tu??

RieNa said...

ye ke?tanya ibu jap. kalau ada dan bleh guna lg,bleh bg acik pulak..

cik puan daun said...

chaiyo chaiyo.. insyaAllah.. Tak apa untuk ambil langkah berjaga-jaga. Dengan minda yang ready, rina takde masaalah susukan baby. Once lancar, suami leh terus belikan. :)

nztaufik said...

salam azriena...firsly, tahniah sbb dah selamat bersalin...lg satu, mengikut experience nazreen, pureen breast pump teramatla sakit...pernah beli satu, RM30 masa pureen warehouse sale..beli electric pump..tp...sbb sakit sgt dah tukar avent..manual RM219.00 berbalooooiii sgt..sbb tak sakit dan cepat dpt byk, bleh dpt 4oz sekali utk sebelah je pump..sekejap je..berbaloi sbb bila bandingkan ngan formula milk kalau kena beli setiap bulan..smpi azman setahun nz masih guna pump tu dan sekarang masih breastfeeding dah 20 months... :) sekarang tak pyh pump sbb jaga dia kt umah..

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...