Thursday, 14 May 2009

:: bersolatlah..walau dimana anda berada ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

satu petang, di hari sabtu. (sabtu bila saya dah tak ingat.)
saya dari rumah ma, Abg Aleh dr kedai, berjanji utk berjumpa di Tmn Desa Murni, nak pegi mendating di Pacific (atau sebenarnya mengekor abg aleh buat kerja dia).

masa saya lalu dpn tmn tu, saya nmpak seorang lelaki sedang bersolat di sebelah van air tebu, tepi longkang, dpn van ada seorg perempuan mendukung anak,mungkin sedang tunggu lelaki td menunaikan solat utk perempuan td membeli air tebu.cuaca dahlaa panas, jam tika tu dlm pukul 2.15 petang.

sungguh,tiba2 saya rasa sebak..air mata mcm nak keluar,cepat2 saya kelip2 mata supaya air mata tak jd keluar.

abg aleh masuk je dlm kereta, laju saya bercerita pasal apa yg saya nampak td.

"abg,td masa ayg lalu kat situ ayg nmpk abg juai ayaq tebu tu solat sebelah van dia,kat tepi longkang tu.bagus kan dia?tetap tunaikan solat walau sebuk meniaga. bla bla bla..."

"moga Allah murahkan rezeki abg tu..." ulas suami,pendek tp padat.

walau mcm mana pun keadaan, meninggalkan solat tidak sekali2. ok??

No comments:

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...