Wednesday, 22 April 2009

:: pesan utk diri sendiri ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Untuk perkongsian & moga dapat dimanfaatkan bersama.



sumber dari : Dr. Hamid Arshat

Ibu mertua saya @ Mak aka Mak Yam telah pun buatkan saya air selusuh yg dibuatnya sendiri. Terdiri dari air zam-zam dan bunga Siti Fatimah (yg dibekalkan khas dari Makcik Abg Aleh yg menetap di Makkah).

Masa mula2 mak siapkan air selusuh tu, mak panggil saya masuk ke rumah. saya diminta minum air selusuh tu. kemudian saya disuruh baring.

Mak : mai tok nak tgk cucu sat..(sambil saya tgk matanya yg dah mula berkaca)

Mak : dia dok menguek dak? (menguek tu bergerak ya kawan2..)

saya : ada mak. pg2 subuh dia dah bergerak dah.

Mak : alhamdulillah. cucu jantan apa..tak kesahlaa cucu jantan ka pompuan,asai dia kuaq elok selamat sudahlaa..

(sambil mak usap perut saya dgn air selusuh tu, mulutnya terkumat kamit. mungkin berselawat.)

kemudian mak menekapkan telinganya di perut saya.

Mak : cucu dok buat apa tu..dok elok2 na..nanti keluaq pun elok2 na..

kemudian saya nampak airmata mak menitis, dilapnya dgn hujung lengan baju.

saya pulak yg tiba-tiba rasa sebak.

saya kan cengeng. hehehe

bila saya ceritakan kejadian tu pada abg aleh, abg aleh kata :

"mak sayang cucu dgn menantu dia lebih dr abg dah..." sambil sengih-sengih.

hai..jeles nampak??? hahahaha!!

5 comments:

noorhafhizah said...

bahagianya kak rina....semoga selamat melahirkan baby sulung

RieNa said...

amin..terima kasih Pija..

Nihlah Insyirah said...

wahh sonoknya..menantu kesayangan:)

ummuafif said...

Hargailah ia seadanya ketika ia masih ada...

Anonymous said...

he style has lived much longer than its Abercrombie clothing counterparts from the 1980s; it may be because of its relatively abercrombie Jeans inoffensive style or because people just love Abercrombie Pants animals, but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet Abercrombie Tees sets in a cheetah print. These are common enough that you could even go to a department store and find them, Abercrombie Shorts so you should have no problem finding cheetah printed sheets and blankets if they are what you are looking for. These can be a great accent to a more contemporary home theme Abercrombie Sweaters , though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by.

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...