Wednesday, 25 March 2009

:: secebis kisah ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...



Dari smlm berbalas emel dgn sebahagian kawan2, asalnya untuk memaklumkan tentang ibu seorang sahabat yg sakit kemudian meninggal dunia semalam.

(al-fatihah utk Makcik Zainab ibunya cikgu Muzammil aka Men, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg soleh..amin)

saya tertarik utk berkongsi emel seorang teman, si Arn @ Noorihan . katanya :

salam....

untuk berkongsi pengorbanan ibu...

skrg ni aku dah jadik ibu...bila dah jadi ibu semakin terasa betapa hebatnya pengorbanan ibu kepada kita...masa bersalin n mengandung toksah cerita la..paling hebat dugaan tu.

ni aku nak share pengalaman harian..coz setiap hari bila aku dok jaga anak aku pasti aku akan ingat mak aku..

AHAD lepas..

Sepatutnya cuti ...datang keja opis coz isnin ada audit..bawak a'izzah..siap ngan tilam sekali angkut..pagi2 dah bangun masak utk anak sulong n asben...sambil buat keja,dukung a'izzah sebelah sebab mengamuk sgt...balik gumah kul 4.30ptg.

moral:

kita dulu kecik2 mcm tu la..mak nak masak..mengamuk2 sambil dukung kita, sambil la masak...sedih tak..tapi tak ingatkan..aku pun kadang2 lupa benda tu....

ISNIN...

bangun pagi kul 5. masak bubur nasik a'izzah..pastu terkejar2 naik atas rumah balik..dua2 anak jaga nak minum susu..wat susu..kemaskan brag nak keja n nak hantar anak....pastu masuk opis. balik keja kul 9 mlm.terkejar2 pegi ke kedai lupa biskut baby abih..asben call anak nangis cari ummi...rempit balik dari bb bangi ke semenyih....tgh mlm 2 -3 kali bangun minum susu. anak 2 setiap anak terjaga pada waktu berbeza(kejap nak minum susu, kejap selimut tercabut)....maka dgn itu umminya pun jaga setiap jam.

moral:
mak kita pun camtu dulu..tidur mereka tak penah lena dek menjaga seorang insan bergelar anak...maka...aku mengingatkan diri aku n semua kawan2 ..selagi ada hayat .......berbaktilah kita....yang dok jauh call selalu....aku sebak ni...doaku semoga kita jadi anak yang soleh..big bos aku sendiri, kalau mak dia call walaupun tgh briefing or meeting akan dia pick up phone mak dia...katanya " ini mak saya call, saya kena angkat"


byk aku nak kongsi..tapi aku terlalu sibuk dengan kerja dunia..hehe..tak lah fardu kifayah gak ni...memastikan umat islam ni ada jugak bisnes power engineering.


ok lah setakat tu dulu....

-noorihan hashim-

http://www.ummihafiybizz.portalniaga.com/


kan?? saya tahu, ramai di luar sana yg dah lalui pengalaman mcm Arn ni..tahniah! kalian mmg ibu yg super power!! dan semoga anak2 kita tahu menghargai kita, bukan dgn wang ringgit, tp dgn perhatian dan kasih syg mereka pd kita.

dan sebagai anak, mcm kata Arn, berbaktilah selagi ada hayat..

kita akan rasa kesal setelah kita kehilangan mereka..

(pesanan utk diri sendiri jgk sebenarnya.)

2 comments:

Zaki N Ilyia said...

mmg betul kata arn, riena kalu hang rasa nak tidoq direct tanpa gangguan tidoqla skang sbb nanti dh ada baby hang taula..:p

RieNa said...

skrg time mengandung pun tidoq tak berapa nak lena dah...

mulaalah rindukan zaman dara dulu, tidoq tak ingat dunia punya! hahahahaha!

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...