Sunday, 1 March 2009

:: kg petani lebih "bandar" berbanding lahar yooi ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

hahahaha!! abg aleh mesti geram je tgk tajuk entry saya tu.
(ohh ya,dia dah tau pasal blog saya ni, so far dia ok, dia yakin bini dia tahu batasan utk bercerita,dia gelak2 je bila baca blog saya..kira oklah tu kan??)

eh, kenape saya buat tajuk camtu??
ya, skrg saya menulis entry ni dr bilik saya di rumah ma, atas katil, aman damai dgn bunyi hujan dan bilik yg luas dan wangi.
internet plak laju tanpa sangkut2. ohh,bahagianya!!!!

kalau saya online di rumah saya di lahaq yooi, Ya Allah, internet slow nak m**p*s, sampai sakit belakang saya nak siapkan satu-satu entry. saya dahlaa skrg ni berazam tak nak berblog di opis dah, nak buat auto published, malam ni karang, esoknya kuar entry. kan best kalau kat lahaq yooi pun internet laju mcm kat kg petani???

sbb tu laa saya kata kg petani lebih 'bandar' berbanding lahar yooi..hehehe..
jgnlaa marah org lahar yooi, mmg kenyataan pun..

hmmm..esok (isnin,2hb) saya kerja shft petang, blk jam 10 mlm. pgnya saya akan ke klinik kubang semang, ya..sudah masuk pemeriksaan perut utk bulan ke-6.

pejam celik pejam celik pejam celik...kejap je masa berlalu..kandungan saya dah masuk minggu ke 23, dah masuk 6 bulan. Alhamdulillah, semuanya dlm keadaan baik, saya pun dah makin mengembang..malu nak tgk fizikal sendiri dalam cermin.tp syukur pd Allah atas semua rahmat dan kenikmatan ini..ALHAMDULILLAH.


PS: TAHNIAH utk kak long Ifah, atas result sem 2 foundationnya yg cemerlang. i'll buy her something, and i hope she'll be happy and strive harder for the next sem. selain menggembirakan diri kak long sendiri, kak long dah dapat pahala kerana mengembirakan hati ibu dan ayah. so, teruskan belajar rajin2, dan berusaha utk jd anak yg baik utk ibu ayah, for sure kamu akan dapat keberkatan dlm sesi menuntut ilmu kamu tu.

(yeah, achiknya mmg pandai memberi nasihat,walaupun achiknya taklaa sepandai mana,hahaha!)

wahh..byknyaa mengarang, mentang2 laa internet laju!!
daaaa~~!!!!!

2 comments:

[-suziey-] said...

hai salam singgah :)

RieNa said...

hai, salam..singgahlaa selalu.. :)

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...