Monday, 2 February 2009

:: RM3.10 ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

hari ni saya keja petang.
masuk pukul 1 balik pukul 10.
dtg keje awal gi bayar bil Digi dulu, tak sedap ati selagi tak setel bil.
on the way gi keje singgah kedai makan beli lunch.

bungkus nasik + sotong 2 ekor sederhana besar + sambal kerang 2 sudu + masak lemak pucuk paku + sambal belacan + ulam kacang botol 1 biji.
semuanya berjumlah RM3.10.

saya pandang muka abg yg tukang kira tu, buat muka mcm tak percaya.
dia senyum saja.
saya bg duit terus blah.
sebelum dia menukar fikiran dan nasik bungkus saya akan berharga rm4.50.

itu saja cerita saya hari ini.

ohh ya, kedai yg saya singgah tu bernama Sejati Gemilang di Bandar Perda. ikan bakar dan air asam dia sgt mabeles!!

1 comment:

Kniedaz said...

masak lemak pucuk paku kat situ sedap banget..hahaha
kalau mkn kat sana mesti amik pucuk paku n daging bakar..yum yum

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...