Monday, 23 February 2009

:: mungkinkah?? episod 2. huhuhu!! ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

entry di bawah kan saya dah ckp, jgn excited sgt, sbb kita taktau apa yg akan berlaku kan..
kita hanya merancang tapi sesungguhnya Allah merancang lebih baik dr kita.

saya kononnya buat reservation laa nak tgk upin ipin.
sampai je kat kaunter tiket GSC sunway tu, dgn teruja nya bgtau kat adik jg kaunter, Miss India tu.

" i've booked 2 ticket 4 Geng."
" Ur confirmation number miss?"
"hah?confirmation number?no, i dun have any. can u take my phone number?"
" no, i cant. we need a confirmation number. did u get any number after u make a booked?"
" ohh..i hang up before the operator finish..."
" i'm so sorry miss.."
" ...." (rasa nak nangis..tp tahan..tahan..)

"can i get the ticket for 9.20 tonite?"- dgn harapan masih ada sisa2 tempat kosong.
" i'm sorry, the tickets sold out since 5 pm."

ya..itulah ceritanya...konon booked tp tak booked.
saya pun beli terus tiket utk tayangan hari ini, malam nanti.
mujur abg aleh tak marahkan saya, dia senyum2 saja.

masa dalam perjalanan pulang ke rumah, saya ckp kat abg aleh,
"Wani baru kehilangan abah dia hari ni, dia tentu tgh bersedih. yg kita pulak sibuk nak tgk wayang. tak baik kita ni kan?? "

"hmm..abg nak ckp td, tp takut ayg terasa. eloklaa kalau ayg faham sendiri.apa yg Allah aturkan utk kita, adalah hikmahnya tu. "

Takziah buat sahabat, Marwani Abd Malik, yg kehilangan abah tersayang pd hari Sabtu, 21/2 akibat dr jangkitan kuman dlm darah (kencing manis puncanya). Semoga roh Pck Malik ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin..AL-FATIHAH.

1 comment:

Kniedaz said...

nak bawak danish n danial tak bawak2 lagi
ntah2 dah abis tayangan dah
huhu...

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...