Thursday, 5 February 2009

:: Makan Bersuap ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Pg td sebelum dtg keje.
Ma tgh makan nasik. (sejak ma sakit perut dulu, tiap2 pg ma kena lapik perut dgn makan nasik walau 2,3 suap.)
Ma pelawa saya makan, saya tak nak sbb hari ni ada kursus,pukul 10.30 nanti ada makan2.
Oklah.
tp masa nak bersalam dgn ma, ma ckp..
"Mai nak suap sikit, kot2 teringin nasik dgn teloq goreng ni.."

saya pun nganga, dan auummmm..sesuap nasik dr tgn ma masuk ke mulut anak bongsunya ini.
ya, saya masih tak malu disuap makan oleh ibu sendiri.
saya rasa kakak dan abg2 saya pun macam tu.
diorang pun tak malu utk ngangakan mulut kalau ma nak suap.
suka lagi adalah.
betul tak???

dgn abg aleh pun saya suka jgk.
skrg ni saya dah tak makan nasik pd waktu malam.(ya,jaga berat badan beb,dahlaa kembang sgt dah ni!)
jd saya cuma temankan abg aleh makan.
bila nampak nasik dia mcm best je, saya mintak dia suapkan saya sekali suap. dan dia layankan aje kerenah bininya ini.

dulu2 rajin jgk saya suapkan anak2 saudara saya makan, terutama Afif & Ili.
tp sejak budak2 tu dah besar,lama dah tak menyuapkan diorang.
rasanya kadang2 nak kena suap jgklah.
kak long, kamu nak tak acik suap kamu makan????
hehehehehe..

hmmm...kalau saya mintak mak mentua suapkan saya, agak2 apa reaksi mak?????
"menantu aku ni buang tebiat ka...."

hahahahahaha!!!!!

7 comments:

Kniedaz said...

eii..best tol mkn bersuap..kdg2 ngan abg bersuap gak..selalu dlm keta bila dia drive (hahahaha) atau makan ngan anak2...tp xla selalu..time tu mesti rasa manjaaaaaa sgt..heheh

U kNoW wHo iS Me.. said...

na...

try la mintak mak mertua suap...

hik hik hik...

p.i.n.a.t said...

suap??
blh..blh..x kesahh...

RieNa said...

k ida,
ya, suap tu tanda nak memanjakan dan dimanjakan...hiks!

sha,
tak nak..malu....hehehehe

ifah,
iya???ok2,nanti acik buat acara suap ramai2

Zaki N Ilyia said...

napa kamu xmkn mlm? xpaka baby kamu tu? pas dh bersalin br diet haha

ummuafif said...

Ibu pun boleh suapkan... kak long nak ke?

RieNa said...

lya zaki,
kena kontrol laa,nanti kena marah dgn misi, sebulan hanya 0.5kg ja boleh naik..matilaaa...

kak,
try lah..takkan kak long tak nak..

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...