Friday, 27 February 2009

:: main sorok-sorok ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

semlm, lps balik dr kerja, singgah di Klinik di Ptg Pauh.
ada appointment dgn Dr Farhana yg best tu.
abg aleh dah ready tunggu sana, kebetulan dia ada hal kat Megamall.
(ya, mcm biasa, pi jumpa amoi2 kat kedai henset lah tu, huh! dia amik barang je, tp ckp mcm laa amoi2 tu suka sgt kat dia.cheh!)

Dr sembang2, tanya saya beberapa hal.
Tiba masa utk scan,
alhamdulillah, semua dalam keadaan baik.
baby nampak aktif, heartbeat memberansangkan.
uri saya masih rendah, kata doc, itu normal.dia pesan saya jgn lasak sgt.
saya tanya doc," baby ni boy @ girl?"
time ni abg aleh kosentret sungguh kat skrin tu. berkerut2 dahi dia.
nampaknya baby cuba utk main sorok2 dgn ibu ayahnya dan jgk doc.
walaupun puas doc cuba godek2 perut saya, tp baby tetap merapatkan kakinya,
tak nak buka luas2, sampai last2 saya ckp kat doc,
"takpelaa doc, dia nak main sorok2 lg tu..tak kisahlaa lelaki ke pompuan, moga dia sihat sempurna sudahlaa.."
abg aleh pun mengiyakan kata2 saya.
haih, kecik2 dah pandai main sorok-sorok ye..

2 comments:

Zaki N Ilyia said...

dia bukan main sorok2..dia malu la

RieNa said...

ye ke?? dia malu ke?? ohh..

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...