Thursday, 12 February 2009

:: Anak Mat Salleh ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

saya dlm mood ceria hari ini. Kakak tau laa kot sebabnya.(kak,ina tak sabar tunggu hari sabtu,mcm mana laa rasanya dok di rumah waktu siang sambil tgk hindustan.hehehhee)

Cerita 1.

cerita ni dah lama, adalaa dlm sebulan lps kot..baru teringat nak crita dlm ni..

saya letak gambar baby sedang meniarap sbg background desktop pc saya kat opis nih..
baby comel bermata biru dan berambut perang tu mmg buat saya senang menatap pc.

dan datanglah seorang opismate senior yg biasa saya panggil dia pak long..

pak long : amboih, hang dok tgk muka baby tu hari2 nanti anak hang rupa mcm anak mat salleh.

saya : emmm..anak saya mmg anak mat salleh pun..

pak long : eh, pasaipa plak nak jd anak mat salleh??kawen dgn melayu nak jd anak mat salleh mai tang mana??

saya : betui pak long, anak saya mmg anak mat salleh. (dgn tersenyum2..)

pak long : hang jgn dok merepek lah. (mcm nak marah dah ni..)

saya : lor pak long ni, betui..anak riena mmg anak mat salleh..

pak long : (dah mula mendengus,agaknyaa tensen je dgn saya yg bg dia dah merepek2..)

tiba2 bersuaralaa kawan di meja sebelah :

"mmg laaa pak long oi!!! dah laki dia nama Mat Salleh, dan tentulaa anak dia anak mat salleh!!"

Pak long yang dah terkena buat2 nak luku kepala saya tp tak luku pun, terus berlalu pergi dgn muka bengang. hahahaha!!

Best betul kenakan org tanpa sengaja ni. ya betul, nama penuh abg aleh ialah Mohd Salleh.

Cerita 2.

ohh..cerita ni lg laa lama, thn lepas lg..abg2 saya punya hal.

diorang berlagak dgn kawan2 diorang, tau tak apa ayat diorang????

"ellehhh!! ingat Ning Baizura dgn Maya Karin je boleh kawen dgn mat salleh????adik aku pun kawen dgn Mat Salleh tau! "

hahahaha!! berlagak ooo diorang! biarlahh adik ipar diorang tu Mat Salleh yg berkulit gelap dan berhidung penyek pun.



Moral of the story : jangan mudah tertipu dgn perkataan Mat Salleh. hihihihi

3 comments:

hasni said...

ish riena...yg kulit gelap dan hidung penyek tu ler yg jd pelengkap hidup dan kebahagiaan hang...sian abg aleh tau....hehehehe

Kniedaz said...

biar mat apa pun laki kita, tetap kita punya...yiiihaaaaa! (komen org boring tahap gaban)

RieNa said...

hasni,
iyolaahhh...lakiku mat salleh yg berhidung penyek dan bermata sepet..hehe..dia x marah,mmg selalu aku ckp dia camtu..hahahaha

k ida,
hehe...dia tetap ku cintai wpun bagaimanapun dia..
cewah,jiwang karat!

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...