Tuesday, 6 January 2009

:: skrg baru tau ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

lama dah, saya baca blog Mael ni. tajuknya tentang ini.
dok berkira2 nak bg komen.
sbb dulu pun saya sependapat dgn dia.
dulu seblum saya kawen lah.
tp sekarang dah lain.
sbb saya dah kawen. dan sudah lalui kesukaran2 tu.

bila dah kawen, komitmen kita akan bertambah secara tak langsung.
masa utk diri, utk suami, utk keluarga sendiri, utk keluarga mentua.
dikala kita berkira2 nak ke kenduri kawan, member @ sahabat,
time tu jugak kenduri saudara belah suami, atau kenduri saudara sendiri,
atau kenalan mak mentua, atau kenalan mak sendiri.
kita jgk yg nak kena jd driver, tanpa kita bwk diorang, susah skit diorang nak pegi.
abih tu, mcm mana??

kdg2 mmg tension, tp itu jalan yg kita kena lalui.
pandai2lah bahagi masa.
pentingkan yg mana lebih penting.
sbb tu saya kadang2 termissed jgk kenduri kawan2.
saya akan usahakan pegi jgk walaupun org dah cabut khemah dan basuh periuk belanga.
makan dah tak penting, yg penting saya dpt jumpa pengantin dan mengucapkan tahniah.

saya dah faham kenapa kawan2 yg dah berumahtangga agak menyepi.
susah nak jumpa di majlis.
saya dah faham, dah tau sgt.
sbb saya pun dah melaluinya.
itu pun dlm keadaan saya yg bleh bergerak sendiri dgn izin suami, apatah lg kwn2 yg tak bleh bergerak sendiri, nak harapkan suami @ isteri disisi.
mmg sukar.

masa saya kawen dulu, saya akui, ramai kawan2 saya yg hadir.
tp ramai jgk yg tak dapat hadir.
takpa,saya tak kisah, saya faham semua org ada hidup masing2.
tak semua kehendak kita org dpt penuhi kan???
tp saya tak dpt berjanji, saya akan dpt hadiri majlis diorang pulak.
cumanya saya akan berusaha sehabis baik.
moga2 Allah lorongkan jalan buat saya dan tidak mengadakan aral utk saya menghadiri majlis kawan2 saya.

Wahai kawan2 yg telah dan akan mengadakan majlis walimatul urus,
saya minta maaf kalau saya tak hadir majlis kalian.
bukan saya sengaja.
saya hanya panjatkan doa buat kebahagiaan kalian.
rasanya,itu lebih penting.kan???

SELAMAT BERBAHAGIA.

1 comment:

Anonymous said...

he style has lived much longer than its Abercrombie clothing counterparts from the 1980s; it may be because of its relatively abercrombie Jeans inoffensive style or because people just love Abercrombie Pants animals, but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet Abercrombie Tees sets in a cheetah print. These are common enough that you could even go to a department store and find them, Abercrombie Shorts so you should have no problem finding cheetah printed sheets and blankets if they are what you are looking for. These can be a great accent to a more contemporary home theme Abercrombie Sweaters , though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by.

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...