Friday, 9 January 2009

:; Hidung besar ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Rabu lepas, di rumah Ayah.

Mak : Mak tgk hidung Ina dah besaq laa.
saya : ya ka mak, ina pun dok rasa camtu.
Mak : takpala..biasalaa kdg2 org mengandung mcm tu. nanti lps bersalin hilanglah.
saya : hmm.. tu laa..tp mcm pelik ja hidung ina ni..

Sebelum maghrib, balik umah Ma.

Ma : Lorr..awat hidung ina tu..besaq..merah..
saya : huhuhuhhuu..itu lah..td mak teguq, ni ma pulak..mmg nampak sgt dah hidung ina besaq...
Ma : hidung ma dulu tak besaq pun.
saya : ni keturunan belah ayah kot. Juju, Jijie, Kak Chik Mahyana semua hidung jd besaq bila mengandung.
Ma : takpalah, nanti2 hilang la tu. hudoh laa skit anak ma..(sambil gelak2..)
saya : uwaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Tgh malam, terjaga dr tidor bila suami pulang dr berniaga.

saya : abangggg...ma dgn mak ckp hidung na dah besaqq....
abg aleh : iya ka, abg tgk biasa ja..
saya : abg tipu..betui laa..hidung na dah besaq...
abg aleh : takpalah syg..hidung besaq senang skit nak bernapas...
saya : huhuhuhuhuhu.....

wahai anak..keranamu, hidup ibu berubah...kerana cinta dan syg ibu, ibu tak kisah hidung ibu jd besar..kerana kamu adalah permata hati ibu, segalanya sanggup ibu tempuh...


ehem..ada antara kalian yg seperti saya, berhidung besar bila hamil??

7 comments:

shasaliana said...

hahahahaha...

lawak la na...

Hasni said...

riena, hidung aku pun jd besar gak...muka,tgn,kaki semua sembap.mcm belon udara..hahahahaha..tp itula pengalaman yang tak ternilai menjadi ibu.

Kniedaz said...

hehehe...
macam2 dugaan pembawakan baby ni
xpe...janji suma selamat

RieNa said...

sha,
huhuhu..

hasni,
ya ka??aku pun akan jd belon jgk gamaknya..
uwaaa!

k ida,
a'ah kan, biarlah jd belon ke apa ke,
nak dpt anak bkn senang.

diana said...

betul ina...akak dulu masa pregnant hidung pon jadi besar...kaki plak jadi berbalar...sebelah hitam sebelah putih...mmg lucu

RieNa said...

ye ke akak..
saya ada geng..ngeh negh ngeh

Anonymous said...

he style has lived much longer than its Abercrombie clothing counterparts from the 1980s; it may be because of its relatively abercrombie Jeans inoffensive style or because people just love Abercrombie Pants animals, but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet Abercrombie Tees sets in a cheetah print. These are common enough that you could even go to a department store and find them, Abercrombie Shorts so you should have no problem finding cheetah printed sheets and blankets if they are what you are looking for. These can be a great accent to a more contemporary home theme Abercrombie Sweaters , though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...