Friday, 19 December 2008

:: kereta idaman ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

petang smlm, perbualan santai saya suami isteri sebaik pulang dr kerja.
kitorang suka tgk kereta dan bercakap mengenainya.
kereta mahal,kereta pelik,kereta buruk, kerata calar kena langgar,harga kereta terkini.
apa-apa saja.
sehinggalah saya bertanyakan soalan ini kepadanya :

" apa kereta idaman abg kalau abg mampu nanti?"

dia terdiam. sungguh, saya tak pernah tahu dan tak pernah tanya dia sebelum ni.

"ok, biar abg ckp kali ni,tp sekali ini sj. dan abg takkan ckp lg."

tujuannya supaya dia tidak dikata riak atau bercakap besar.
sbb tu dia akan bgtau sekali ini saja.

saya pun pandang dia tepat ke anak matanya. dia tak bleh la pandang saya sbb tgh memandu, kang gi sepital pulak.

" kereta *tuuuuttt* "

ohh..kenapa saya namakan tu kereta tuuutt?? sbb dia mintak saya berjanji jgn bgtau sapa2 pun.
so, saya kena rahsiakan walaupun di dlm blog. Pun tujuan dia tak bg bgtau sapa2 atas tujuan supaya dia tidak dikata riak atau bercakap besar.

saya iyakan. dan semoga impian beliau akan menjadi kenyataan. saya jgk yg beruntung nanti.
uih,sokongan pada suami kena tidak berbelah bahagi oi..kata syg laki kan....

saya senyum sorang2.. nampak je abg aleh saya tu selekeh..tp bleh tahan jgk kereta idaman beliau ooo!!!!

saya jgk yg masih mengidamkan Vios silver tak abeh-abeh.

oh ya, skrg kami menggunakan Wira Aeroback 1.3 thn 2000 kelabu yg calar balar sebelah kanan akibat abg aleh langgar tiang bwh umah mak.
Syukur Alhamdulillah.

1 comment:

U kNoW wHo iS Me.. said...

aha !!!!!!!!

kereta idaman ku ?

takdak kot...

sebb tak pernah terfikir pasai keta...hahahaha...

sikit2 driver duk mai amik jer...tak en razni faridzuan...abg rapid kl yang amik....

so sha relax jer la...

ok tak na ?

tapi kalau la sha mampu...

sha nak keta....?????????? lu fikir la sendri !!!!!!!

- kereta amat penting untuk mengelakkan pompuan yang mengandung macam na kena hujan dan panas...

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...