Monday, 1 December 2008

:: akhirnya, pengakuan.. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Chances for miscarriage are greatly reduced when the heartbeat can be detected, so take a sigh of relief if you’ve been needing one—it hasn’t been an easy ten weeks!! - from Baby Gaga

last scan, degupan jantung baby sudah dikesan. doc ckp,"kandungan awak dlm keadaan baik."

Alhamdulillah..setiap masa saya mendoakan semoga kandungan saya kali ini berada dalam keadaan baik dan sejahtera hingga sampai waktunya. Semua langkah sudah diambil utk memastikan kesejahteraan kandungan ini.

saya akui, saya agak lemah kali ini berbanding kandungan lps. saya selalu ketidaklaratan, sindrom malas sgt berleluasa, keloyaan dan kemuntahan yg kekerapan, malam2 selalu dilanda kedemaman.

dan skrg saya adalah selekeh : akibat dr tak larat gosok baju dan tak larat berbedak,apatah lg berlipstik.

dan Aidil Adha ini, Ma dan abg-abg akan menyambutnya di Kota Bharu. Saya pun tergedik2 nak ikut balik jgk. Tapi bila Abg Aleh tak berapa nak bagi walaupun dia tak melarang, saya akan menyambutnya di Lahar Yooi bersama keluarga mentua.

Kata abg aleh, " isteri kawan abg, dah 7 bulan, pi kelantan, on the way, darah turun byk, dan anak meninggal dlm kandungan. Moga Allah lindungi kita..amin."

dan kami berdua fobia bila mendengar kisah benar itu.

"Insyallah, nanti bila dah selamat semuanya,kita balik kelantan, dgn anak kita..insyallah.."
itu janji abg aleh.

tak apalah tak balik kelantan raya haji ni, kat sana kan banjir. mcm mana saya nak jalan2 cari makan kalau sana sini penuh dgn air???

setiap yang berlaku, pasti ada hikmah dari-Nya.

kalian, doa dr kalian amat saya hargai.

13 comments:

U kNoW wHo iS Me.. said...

sure...Amin...insyaAllah...

tak sabar nak jadi kak shasha....
alamak...untie la...perasan muda lagi la tu...

ngeh ngeh ngeh ngeh...

Hasni said...

riena,
ajal dan maut semua Allah yang tetapkan..bukan sbb travel ker or bnda2 lain...jgn pulak disebabkan tu kita jd takut and fobia nak buat sesuatu perkara.cuma ape yg kite kena ingat..kena jaga diri. bab travel tu bg aku takde mslh..Allah yang tentukan kehidupan dan kematian kita.sbb time aku pregnant dulu kandungan aku time tu dah 36 minggu (8bln setengah, aku balik kelantan naik bas, sbb aku nak bersalin kat sana.nak naik flight mmg dh tak boleh. tp alhamdulillah aku dan kandungan aku selamat. yang pentingnya..apa jua perkara ingatlah Allah tetap ada bersama kita.

RieNa said...

sha,
nak ajar panggil mummy sha.
tak pedulik!
dgn papa eju.
ok tak ok tak? (sambil angkat2 kening)

hasni,
aku hampir terlupa ttg itu.
terima kasih krn ingatkan aku.
betul apa kau ckp.
mungkin aku dan abg aleh teramat2 berhati2 kali ini.

kalau terpaksa blk kelate, aku akan blk jgk.
cuma kalau tak penting sgt tu..tak payahlaa...

U kNoW wHo iS Me.. said...

wah........

mummy sha...papa eju...

setuju...setuju....practice awai..

hahahaa..

sure comei...

akan ku tunggu....

nanti na nak scan ke anak laki ker pompuan ? ke nak surprise ?

nak prepare hadiah nanti...

eeeeeeeee.......tak sabar...

Kniedaz said...

Insya allah semuanya akan baik2 saja
take care of urself

Haji Mohd Saupi said...

Salam untuk Rina dan Leh,

Apa yang penting kita bersyukur terhadap rezeki yang Allah kurniakan. Setiap detik dan saat, kita kena kembalikan ingatan kita pada Allah kerana Dialah yang menjadikan bayi dalam rahim yang akan membesar dan keluar menjenguk alam ini. Kita harus sentiasa berdoa dan terus berdoa pada Allah untuk mendapat yang terbaik. Mulakan bercakap dengan bayi ini dari sekarang, berusaha mendidiknya dengan ungkapan-ungkapan rabaniyyah, bercakaplah dengan bayi ini seolah-olah ia berada dihadapan kita. Moga2 Rina dan Leh dikurniakan pewaris yang soleh dan solehah, Amiiinnn.

p/s boleh challenge kakak tak muntah2 sampai 9 bulan....?

RieNa said...

kak ida,
thanx..
tlg ingat2kan riena kalau nmpk riena terlebih makan atau terlebih berjalan ya!

abg pi,
oh..komen pertama dr abg iparku!!
sgt2 excited!
terima kasih atas pesanan itu.
insyallah,pesanan tersebut dipraktikkan dr awal.
moga doa ayah tu akan dimakbulkan..amin..

p/s : takmau celen kakak, muntah2 sampai 9 bulan itu kakak adalah juara.hehehe

MyzwaR said...

yeyeye.. Riena raya kat penang.. leh jumpa2... dgn ini aku lantik hang sbg Puan Director utk set date bila kita nk jumpa.. Aku nk bg kad by hand lah.. lg stylo... hehe.. :D

Sha & Riena, Tag hampa nnt aku buat.. kena tunggu mood Tag mai dulu.. hehe..

Nihlah Insyirah said...

Tahniah riena...bila due date?? Insyirah insyaAllah dapat adik bulan 5 tahun depan...Semoga segalanya dipermudahkan untuk kita berdua:)...Ajal & maut semuanya ditangan tuhan, tapi kita sebagai manusia juga perlu berhati-hati...Ana masa ngandungkan Insyirah dulu pun takut juga nak travel balik johor..lagi pun doc pun advise kalau bleh elakkan travel coz masa tu still dalam 1st trimester lagi..tapi masa tu tetap balik Johor..tawakkal jer..tapi alas kusyen tebal2 kat tempat duduk kereta tu..bagi selesa..kononya nak kurangkan hentakan and kami juga berhenti banyak kali kat R&R utk berehat:)...Alahmdulillah segalanya selamat:)

RieNa said...

muhd,
amboih..dan2 tu jd pn director.ok2,jumpa sabtu,13hb.

ana-pak lah,
insyirah nak dpt adik?wah..tahniah.
alhamdulillah.
moga kita sama2 dirahmati dan dilindungiNya.amin.
due riena insyallah,ujung bln 6.

zai said...

salam riena...
tahniah..tahniah...
jaga diri..jgn tlalu excited sgt yek...rilex ja k..

U kNoW wHo iS Me.. said...

mad...

jgn kecewakan kami walaupun hang sibuk....

kena jawab tag gak...

na..

take care...

mmuuuaaahhhhhh

cik puan daun said...

Tahniah.. take care tau.. rasanya mcm aku juga masa mula-mula pregnant.. dok muntah-muntah dengan jayanyaa.. sabar yach?

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...