Wednesday, 5 November 2008

:: Mimpi adalah .. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

dok tgh ralit-ralit buat keje.
telefon berdering ring ring ring.
ku angkat ku tanya siapa.
(eh, mcm lagu sek rendah plak..)

saya : selamat pagi, perpustakaan. boleh saya bantu? (cheh, gila sopan suara saya kalau jwb tepon opis.kualiti beb,kualiti!)

orang tu : weh, aku ni, m rizal. hang sehat ka riena?

saya : ohh..hang ka. aku sehat,alhamdulillah. ni awat yg tanya kabar aku hari ni? mimpi apa??

rizal : tu laa..aku mimpi hang semalam. mati eksiden,kena langgar lori!!!!!!

saya : (gelak kuat tak hengat laa...mmg kelakar!) waaahhh.. teruk ka aku??

rizal : mau tak teruk, pecah kepala weh!! tu yang mati tu.hang naik moto,kena langgar lori. teruk laa!

saya : gila hang mimpi camtu..tapi takpalaa..panjang umoq aku kot.insyallah.

rizal : harap2laa kan. aku bangun tidoq dok termenung, betui ka mimpi ni..aku dok susah hati jgk laa..hang mati wei..sedih aku..

saya : nampak sgt laa hang sayang kat aku..kalau aku mati betui pun mesti hang sedih kan??

rizal : aku bkn apa, aku kesian kat aleh ja.. hahahahahahahahaha!!!!

pesanan ringkas : kalau nak tido sila basuh kaki dulu.kang mimpi org lain mati.

1 comment:

U kNoW wHo iS Me.. said...

dah sah dia tidoq tak basuh kaki...
sampai termimpi kan na...

hahaha...sabar jer la...

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...