Thursday, 13 November 2008

:: kesayangan kah?? ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

semalam saya keje petang. blk kul 10 mlm.

pukul 8.30 mlm, dpt sms.

"ina ada mana? ma sakit ni" - abg man.

saya pun terus call ma. risau hati ni. rupanya ma sakit dada, kat ulu hati tu.taktaulah sbb gastrik ke angin ke. ma masih kat kedai,takleh nak drive balik sbb sakit sgt.

so bekejarlah abg man dan abg lan ke kedai ma. Dorang bwk ma ke Emergency Room Hosp BM. Ma kena cucuk 2 jarum.
oh,abg an keje shift petang, kalau tak keadaannya lain skit.mesti ma dah blk umah awal2.

pukul 10 saya pecut blk umah ma,mmg mlm td saya nak blk tido umah ma.
sampai2 je di rumah...

abg man : hang p tgk ma lekaih..ma takmau mandi.takmau makan, nak tunggu anak kesayangan dia jgk,nak suap ma makan bg ma mandi.abg man nak buat ma takmau.

saya : anak kesayangan???sapa??

abg man. : hang lah.

saya : ooo..ya ka???

saya bg salam,masuk umah, tgk ma baring.
saya tanya kabar ma, suap ma roti,bg minum milo yg abg man dah buat, bg ma mkn ubat.
bwk ma masuk bilik, ma tukar baju, saya sapu minyak angin, dan tidorkan ma sampai ma terlelap.

abg man : tgk, dgn ina ja ma nak, td abg lan nak buat,abg man nak buat,semua dia tak mau.hang mmg anak kesayangan lah.

saya malas nak ckp byk. saya demam dan rasa nak tidor sgt sgt sgt sgt.

sebenarnya, takde sapa pun anak kesayangan ma. ma syg sama rata je. tp kitorang adik beradik selalu ckp yg abg man tu anak kesayangan ma. sbb mmg kitorang tgk perhatian ma kat abg man tu lebih sikit. tp kami faham, sbb abg man ni agak 'pelik + nakal' sikit berbanding adik beradik yg lain, sbb tu ma kosentret dia lebih. kitorang tak kisah pun. jauh sekali nak jeles. sbb kitorang tahu, ma tetap akan buat yg terbaik utk kami dan sayang kami abadi as her childs.

abg man sj ckp saya anak kesayangan ma smlm sbb dia nak balas blk , saya selalu ckp dia anak kesayangan ma.

ma mungkin nak perhatian saya,sbb abg2 saya dah tunjukkan perhatian diorang.
adil lah kan.

dan pg td, ma bermanja2 dgn abg an pulak. cerita pasal sakit ma semalam.nampak mcm abg an pulak anak kesayangan ma.

kakak jauh di madinah sekarang, kakak pun anak kesayangan ma jgk.

My siblings : Abg An, Kakak, (ayah) Abg Lan, Abg Man.

duduk bawah : Dayah, saya, Mizah, Khairani.

2 comments:

ummuafif said...

alamak ma sakit ke... kenapa tak bagi tau kakak.. Kak doakan ma sihat... risaunya kak. Jaga ma elok-elok ya.. Saayang ma

RieNa said...

tak bgtau kakak sbb takmau kakak risau.
insyaallah,ma tak apa2.
kena jg makan, ma selalu skip waktu makan.

kami janji jg ma baik2.

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...