Monday, 24 November 2008

:: kan dah terkena! ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...


kisah seorang anak perempuan yg baru berbadan 2 dgn ibunya

anak : ibu, saya teringin nak mkn bubur. bubur apa2 pun takpa.

(dlm hati anak tu sbnrnya nakkan ibunya buatkan bubur utknya, yalah,org mengandung ni kalau ikut semua kehendaknya org kena penuhi.)

ibunya : hmmm...(panjang je sambil garu2 dagu..)
ibu : haaa...!!!! (anak dah sengih2, mesti ibunya nak masakkan bubur utknya...)

ibu : cuba nanti kamu pegi kedai makan sebelah pejabat LHDN kat Perda tu..kat situ ada jual byk bubur. hari tu ibu pegi kedai tu dgn kwn ibu, mcm2 bubur ada.sedap jgk. try lah pegi nanti.

(tiba-tiba sorg abgnya menyampuk)

abang : haa..kat kedai sebelah masjid kubang semang pun ada.bubur kacang,mmg sedap!

anak : ohhh..ya ka.. (dgn muka kelat dan senyum pahit...dalam hati, cheh!!!!!)

huhuhuhu..padan muka anak itu. mengada-ngada sgt. kan dah terkena!

pesanan ringkas : sekali lg, cerita di atas bukan cerita saya. nama pun bkn nama sebenar. ntah sapa ntah!! tp nama tempat tu mmg nama betul. tak tipu punya.

(psssstt...bubur kat kedai tu sedapp..hiks!)

1 comment:

hasni said...

ish..mu ni riena...tetiber jer aku terliur nak mkn chicken porridge...tp aku nk mkn yg aku buat sendiri la...terliuqnyaaaa.....

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...